Gå til innhold
Arkivverket

[#6839] Odine Gustavsdatter/Olsen eller Pedersen


Gjest Ron Berkland
 Del

Recommended Posts

Gjest Ron Berkland

Hei AlleEr der noen som kan hjelpe meg?Står det på siden 650 in Birkenes (Aust Agder) bygdebok - gard og grend, under bnr 63 - Birkelandsmoen - at Odine Gustavsdatter var gifte med en Reinert Pedersen.Jeg undrast på om det kan væra riktig eller feil. Odine reiste til Amerika i May 1894. I August 1905 var ho tilbake til Norge og då reiste igjen med søster Gunda ag brør Olav til Boston, Massachussetts.I U.S. census av 1910 og 1920 står det at Odine lever som tenest hos en Eben Jordan og er andå ugifte.Jeg har let etter, men har ikke funnet nogen seiner opplysninger om henne heller Gunda og Olav. Jeg er ikke sikkert enten jeg skulle let etter Odine Gustavsdatter/Olsen eller Odine Pedersen.Odine, Gunda og Olav var halv søstrene og halv brør til bestefar min - Konrad Knudsen Berkland. Jeg kjennt aldri nogen om dem men vil nå, hvist jeg kan, finne nogen etterkomer av dem.Blir jeg hjertelig takknemelig for hjelpen.Ron Berkland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.