Gå til innhold
Arkivverket

[#6846] TIL ARNE NEEGAARD, NESODDEN


Gjest Gitte J Martinsen.
 Del

Recommended Posts

Gjest Gitte J Martinsen.

Hei ArneTusen takk for at du tar deg tid til å hjelpe meg.Jeg er enig med det du forteller, det var nok ikke lett å være opphav fra finsk/russisk herkomst.Lar din "Sara" bero litt. Min Sara innvandret ikke til Norge sammen med sin sønn. Han ble oppfostret hos fosterforeldre. Han pratet aldri om sin biologiske mor.Det eneste som er kommet oss for øre, er at hun utvandret til Amerika.Jeg vet ikke hva M`n står for? I Karl`s vielsesattest står det foreldre: Snekkersvend Klas August Kullberg og hustru Maria AbrahamsdotterI Karl`s utdrag av fødsel- og dåpsbok står det følgende: Faddere soldaten Johannes Flod og hustru Anna Kajsa f. Magnusdotter från Stubbgården.Karl er døpt den 17/11-1868. Moderen kyrkotagen den 20/12-1868 i Norra Vånga.Dette viser at hun ikke kunne vært i Finland eller Norge på samme tid som hun får sønnen!Jeg får heller ta kontakt med slektsforskerfor- eningen i Væstra Gøtaland, det er jo mulig de har henne i sitt register.Krysser fingrene for det!!!!!Tusen takk for all hjelp, Arne!Ha en god lørdagskveld!Stor klem fra Gitte m/ familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Neegaard

Takk Gitte,Egenlig ble jeg ganske rørt nå!Men, vi er jo her for å hjelpe hverandre.Pass på ikke forveksle Marka med Markaryd - Marka ligger i Vestra Gøtalands len (tidligere Skaraborgs len ) mens Markaryd ligger Kronoborgs len. (Jeg så hva du hadde postet under et annet innlegg - jeg følger med ser du!).Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

Hei igjen Arne.Jeg har nettopp svart under Hvor er Markafors? - og jeg skal spørre meg for om Markaforsen ligger i Finland. Hvis det gjør det, er det jo hold i ryktene om at Saras forelde er russiske.Det er bare å følge med videre, så får vi se hvor dette ender.Ha en strålende søndag!Vennlig hilsen Gitte m/familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

Hei igjen ArneJeg gir meg ikke så lett. Får ikke Sara ut av hodet.Din Sara har jeg funnet i ft-1900 for Hammerfest, da som gift med Thomas Paulsen,fisker og han er født 1843 på Strømmen i Hammerfest sogn. Hun født 1841 i Uleaaborg i Finland.I www.rhd.uit.no står Sara oppført under dåp på sine barn.PAULINE F 1872ANNE MARGRETHE F 1874KARL JOHAN F 1875THEODOR HJALMAR F 1877KRISTIAN ANTON F 1879JOHANNE ELISABETH F 1881MARIE F 1881Alle med samme far Thomas Paulsen og alle født i Hammerfest.Har vært inne på genealogy.com, countries, sweden for å komme i kontakt med Ole-Johan Valle, men finner han ikke igjen. Vet du noe mer? Dette er opplysninger som han kanskje trenger?Vennlig hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

Hei og god kveld!Leste ditt svar i Hvor er Markafors og er litt lei/lettet over at de ikke var samme person. Mulig det er lettere å finne henne i Sverige. Jeg leter videre.Kveldshilsen fra Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.