Gå til innhold
Arkivverket

[#6868] SARA MARIE ABRAHAMSDATTER HELGREN - HVEM VAR HUN?


Gjest Gitte Jacobsen Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

Beklager trykket feil tast.Ønsker mest mulige opplysninger om følgende dame:SARA MARIE/A ABRAHAMSDATTER/DOTTER HELGRENHun skal være født i Oulu(Uleåborg) i Finland ca.1841-1848. Hennes far skal ha vært Abraham Helgren. Hun skal ha kommet til Norge ca. 1860-1865. Hun døde i Hammerfest 1903. Denne damen er nokså idendisk med min manns tippoldemor. Hun het Sara M Abrahamsdotter og er født 1843 i Markafors. Vet ikke når hun døde. Hun fødte sønnen Karl August Ljungqvist utenfor ekteskap. Karl er født 1868 i Norra Vånga, som ligger i Skaraborgs læn(byttet i 1997 til Væstra Gøtalands læn). Kom til Norge som 22-åring, han vokste opp hos fosterforeldre. SE HAN BAKGRUNN UNDER NR. 4355.Kan noen hjelpe med å finne ut om Sara ble gift i Hammerfest og om hun eventuelt fikk barn der????Vennlig hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Ta en titt i de kirkebøkene for Hammerfest som ligger på www.rhd.uit.no. Der finner du ihvertfall Sara som mor til flere døpte barn fra 1874 og utover. Barnas far er også navngitt.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

Hei Rune.Det er mulig jeg er blind,men jeg fant henne ikke. Kan du hjelpe. Hvilket etternavn brukte du for å finne henne?-mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Etter å ha gått inn på kirkebøkene og krysset av for Hammerfest, valgte jeg fornavn Sara og dåp. Du får flere treff enn nødvendig, men finner Sara flere ganger etter 1872. Etternavnet hennes varierer mht stavingsmåte. Faren til barna heter Thomas Paulsen.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

HalloNå har jeg funnet henne. Tusen takk for hjelpen Rune.Ønsker fortsatt mest mulig opplysninger om henne.Vennlig hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

Hallo!Nå vet vi bestemt at Markafors ikke er i Finland. Se innlegg nr. 4726 Hvor er Markafors?Da er damene ikke identiske heller. Leter videre.Vennlig hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Neegaard

Gitte,Jeg fant tilfeldigvis denne dama:Informasjon om bostedet: Tellingsår: 1865 Kommune: Vestre Toten Kommunenummer: 0529 Navn på bosted: Vestgaardsven Antall personer registrert på bostedet: 3. -------------------------------------------------------------------------------- Navn Familiestilling Sivilstand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet Hans Kristiansen Husfader e Husmand med Jord 1793 Vestre Thoten Marie Abrahamsdatter ug Tjenestepige, Husholderske 1843 Sverige Ole Hansen hendes Søn ug 1864 Vestre ThotenKanskje helt på jordet, men et pussig sammentreff ang. navn og alder. Kanskje et lite "gjesteopphold" før hu reiste tilbake til Sverige igjen og fikk Karl 1 1868???Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

Hei og god morgen!Dette begynner å bli ganske morsomt og pussig. Tar henne med i min leting videre.Takk for at du tar deg tid til å hjelpe meg,Arneknus Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

Hei Arne.Er du ineressert har vi nå funnet Maria igjen i 1875 i Vestre Toten, da sammen med sin bror.Vennlig hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.