Gå til innhold
Arkivverket

[#6874] Digitalarkivet in Sverige?


Gjest Arne Mikal Mikkelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Mikal Mikkelsen

Hei Alle,My family quest takes me to Sweden, home of my oldeforeldre. Is there an digital archive or equivalent in Sweden? I found the "ANBYTARFORUM" is there other sites?Tusen TakkArne Mikkelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Pirk, men dog:Det påpekende pronomen "disse", heter "these" på engelsk. Siden det er gjentatt to ganger i denne diskusjonen, og jeg samtidig er meget påvirket av for tiden å være i praksis for en åttende klasse (i engelsk), benytter jeg anledningen til å øve på nett. Som kjent er skriving en prosess og jeg er meget glad for all kommunikasjon som bistår våre landsmenn "over dammen". ;)mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei Are.For min del var det en "trykkfeil" på tastaturet. Jeg skrev først this, men da jeg valgte 2 adresser skulle jeg skifte over til these, men lyktes ikke helt.Ha en fortsatt trykkefeil og fin dag!Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hi Arne Mikal! Have you tried the Cyndislist Sweden ?There is nothing like Digitalarkivet in Sweden. But, there are lots and lots of local sites. Do you know where in Sweden your family came from? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Mikal Mikkelsen

To everyone thank you.Thanks to Steinar and Laila for the new addresses. For Laila, my great grandfather & great grandmother emigrated to Nøterøy in Vestfold sometime before my bestefar was born therein 1886.I found a woman in the LDS site that had the same name and birth year (Augusta Antonsdotter, 1850) and she was from Bro, Göteborg och Bohus, but I don't know if this is correct. I don't know where in Sweden they emigrated from.Again, Tusen takk to alle.Arne Mikal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Bro parish is in Bohuslen (swedish 'len' is norwegian 'fylke'). Bohuslen is located along the Swedish west coast just south of the border to Norway.As many people came from Bohuslen to Vestfold in the 19th century, I think you should regard Augusta Antonsdotter from Bro as a possibility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Mikal Mikkelsen

Kristian -- Thank you for your help. You have helped me in the past. I am hoping to verify that the Augusta Antonsdotter from Bro is the correct one. I have posted on the Anbytarforum (for Sweden) and hope to get some replies.Tusen takk, Arne Mikal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.