Gå til innhold
Arkivverket

[#6875] Erich Pedersen Gjødingsbråten, Hurdal, f. ca. 1769


Gjest Sigmund Rannem
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigmund Rannem

Jeg soeker opplysninger om Erich Pedersen, foedt ca. 1769, antageligvis i Hurdal. I foelge Hurdal Historielag var Erich sagmester paa Gjødingssaga i Hurdal i mange aar og gaardbruker paa Gjødingsbråten fra 1796 til 1835. Erich og familien hans er oppfoert i Folketellingen 1801, men hittil har jeg ikke greidd aa finne ut hvor Erich var foedt og hvem foreldrene var. Problemet er, saa vidt jeg forstaar, at kirkeboekene for Hurdal fra det tidspunktet (foer 1777) gikk tapt i en brann i Eidsvold Kirke ca. 1850. Erich var gift med Lisbeth Christoffersdtr Fagernes fra Feiring ved Mjoesa.Jeg setter stor pris paa alle mulige opplysninger om Erich.Mvh Sigmund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Erich Persen Saugen og Lispet Christophersd. Fagernes ble gift i Hurdal kirke 15.01.1796. I ekstraskattemanntallet 18.10.1762 er Peder Erichsen og Mari Olsdatter oppsittere på Bålsrud i Feiring sogn i Hurdal. Disse kan være Eriks foreldre. Jeg har ikke gards- og slektshistorien for Feiring tilgjengelig, så jeg kan ikke av- eller bekrefte at dette stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Rannem

Trond, Hjertelig takk for ditt forslag som sikkert er en mulighet. Kan noen undersoeke dette for meg i Feirings Historie? Paa forhaand takk for hjelpen. Mvh Sigmund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.