Gå til innhold
Arkivverket

[#6883] Hvor ligger plassen og er det samme person?


Gjest Harald Bern
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Bern

Her omdagen fant kanskje jeg min min 4de tip på FamilySeearch, men har problemer med dataene omkring personen.Meldingene er som følger: Treff 1) Christian Hansen, born: 17 Feb. 1752,place : Of Ventien, West Toten. Treff 2) Christian Hansen, born: 17 Feb. 1752,place : Virsilies, West Toten.Noen som kan hjelpe meg med hvor stedet "Of Ventien" evnt. "Virsilies" ligger ? Er dette en dobbelt registrering eller er det to forskjellige personer ?Mvh Harald Bern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Dette er ett av problemene med familysearch, en amerikaner som har donert sine data, og som ikke egentlig skjønner at det han skriver er litt sprøtt.I ft.1801 for Toten finnes en gård som heter Verslien i Toten. Du har også Vestlien, Westrum og Westeren.Det som du har funnet på FamilySearch, er med 99% sikkerhet donert av samme person, og også antagelig samme Christian. Du må nok i originalen sjøl for å finne ut om det er korrekt. Ingen av film-henvisningene på disse "recordene" gir kildehenv. til en kirkebok, men til "Baptisms for the dead, 1884-1943; heir indexes, 1884-1955 Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. Logan Temple , " (Logan er i Utah, USA)Be om innlån til ditt lokale bibliotek av kirkebøker. Riksarkivets hjemmesider forteller deg hva du trenger: RiksarkivetLykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Bern

Verslien er nok ganske sikkert det riktige navnet på stedet. Finner i FT 1801 en David Hansen som ganske sikkert er broren til den jeg søker. Prøvde å søke i FT 1865, men her er gården forsvunnet ! Kan den ha enderet navn eller slått sammen med en annen gård ?Harald B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.