Gå til innhold
Arkivverket

[#6899] Jens Mikkelsen (c.1761-1820) og Marthe Jonsdtr. Na


Gjest Anne Lill Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lill Bjerke

Hei, sliter med ekteparet som er mine tipp-tipp-tipp oldeforeldre.Hvem var moren til JENS MIKKELSEN? Han ble født ca. 1761 Økristua. Far: Mikkel Hansen husmann i Økristua 1750-60 årene. Søsken Hans 1758-?, Ola 1764-65, Kari 1766-? Var Mikkel Hansen gift flere ganger? Er dette M.H.Ingelsrudstua ca.1713-1793? Hvor mange barn hadde han egentlig?MARTHE JONSDTR.f.ca.1762 vet jeg lite om. I Nannestad bygdebok (s.91.N) står det Jensdtr? og trolig fra Ås. Kan ikke se at det er samme person.Jens og Marthe fikk en sønn Ola i 1795 d-1800 og Mari 1796 Nordstua Sø-Kringler.Bor denne vinteren på Gran Canaria og får ikke sjekket kirkebøker. Takknemlig for alt.Hilsen en svett Anne Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert Bjerke

Hei, Anne Lill -- For moro skyld skal jeg svare på noen av dine spørsmål her. 1. Moren til Jens Mikkelsen hette Ragnild Knudsdatter. 2. Hun var Mikkel Hansens eneste kone. 3. De hadde 10 barn. 4. Marthe Jonsdatter har jeg ikke fått greie på. Jeg kan ikke identifisere henne med noen av pikene med det navnet konfirmert i Nannestad i de årene man skulle vente. Jeg ville ikke skrive noen "soap opera" her, men Mari Jensdatters svigerfar (Anders Gulbrandsen altså) hadde et barn utenfor ekteskap med en Marthe Jonsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lill Bjerke

Tusen takk Bob. Vet du noe om barnet Marthe Jonsdtr. fikk med Anders Gulbrandsen? Navn, årstall osv. Kanskje det kan hjelpe oss til å finne ut hvem Marthe var?Er foreldene til Mikkel Hansen: Hans Jeppesen f.ca.1669,d.1753,kom til Bratt u/Gunhildsrud senest 1714 hvor han var husmann i 40 år. Gift 2.gang 1714 m. Mari Kristiansd. f.ca.1687, d.1762? Hvor kom disse fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.