Gå til innhold
Arkivverket

[#6900] Eidsvoll - Trond Lunde


Gjest Laila Normann Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei Trond! Kan du se på tema nr. 4799, Immigrants - Minnesota. Vi tror vi har sirklet inn Andrine Kristoffersdatter f. 1846 på Baarli. Har du noen mulighet til å finne ut hvem denne ble gift med? Den emigrerende Andrine gifter seg med en Jens H. Smestad, 48 år i 1880 (i Minnesota-census), og om de får en datter Helene Marie ca 1867 (13 år i 1880). Jeg skal selv se i bygdeboka, men det ser ut som om du har noen andre kilder tilgjengelig. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Ingen Helene Marie er født i Eidsvoll rundt 1867. Finner ingen Andrine gift i Eidsvoll på det aktuelle tidspunkt., og heller ingen som kan være datter av en Kristoffer på Bårli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Trond! Jeg har knotta heltfeil!!! Navnet på jenta var Albertine!!! Helene Marie har vi funnet ut er født i USA. Orker du å se etter Albertine? Faren bør være Christoffer Kyhn, (i ft. på Bårli kan du se dem: Bårli 1865På forhånd takk igjen! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Ingen resultater. Tviler også sterkt på at Andrine skal være datter av Kristoffer Kyhn på Bårli. I bygdeboka (side 153 bind II, 3. del) er det ikke omtalt noen datter ved navn Andrine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen! Så du på ft-linken? Det står der at hun var han datter, som to av de andre døtrene (som er nevnt i bygdeboka...) hun passer jo i års-tallene og..hmmm! Albertine....(jeg har sett i bb jeg og, og så at hun ikke var der. Men, så er det jo og at flere av de andre emigrerte og. Vel. Er det kirkebøkene du har sett i? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen, Trond! Hvis du ser i denne tråden, så har jeg klokken 12.59 skrevet at det var Albertine....og...snufs, jeg skrev feil i første innlegg...!!!! Det er Albertine vi ser etter...håper du ikke har brukt timer...beklager!!! Men men. Har du mer info på henne? Vet du om hun giftet seg før 1867 og dro til Unaiten?? På forhånd takk igjen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Nå har jeg skekket klokkerbøkene 1861-76. Ingen Albertine Kristoffersdatter er gift i denne perioden, og ingen ved det navn har fått noen barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Takk, Trond! Du er en engel! Da vet vi det. Kanskje hun var tjenestejente i en annen kommune og fant Smestad'en sin der.... Vi får myse videre! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Trond Lunde

Har sett på det igjen.1865-tellinga: Lenke.'Kylen' skal være Kyhn. Kristoffer Munthe Kyhn var bruker på Nord-Arstun Bårli 1841-81. Se Eidsvoll bygds historie bind II, 3. del s. 153. KMK døde 1894 og hans kone i 1898, men ingen Albertine er nevnt som arving i dødsmeldingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.