Gå til innhold
Arkivverket

[#6911] Vestre Toten, Marie Abrahamsd.


Gjest Gitte Jacobsen Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

HeiPå gården Vestgaardsven er det i ft-1865 oppført en tjenestpige,Marie Abrahamsdatter f 1843 i Sverige, ugift. Hun har en sønn Ole Hansen født i 1863 på Vestre Toten. Kan noen fortelle meg om denne Sara ble gift og hvem er far til hennes sønn? Det er Hans Kristiansen f 1792/93 som er husmann med jord, enkemann på denne plassen/gården. mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hvis hun ble gift skjedde det ihvertfall etter 1875. Da bor hun, åpenbart ugift, sammen med sønnen, broren Erik Abrahamsen og hans familie på gården Engebakken under Hexum nordre på Vestre Toten. (Ref. Slektshistorielaget.com - FT1875 for Vestre Toten).Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

HeiHvilket etternavn brukte Marie da, har forsøkt å søke i registeret til Slektshistorielaget.com sine sider, men finner henne ikke. Mulig jeg har ti tommeltotter!!!???Hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hun kalte seg Abrahamsdatter. Du går inn på Kidler" - "Vestre Toten" - "Folketellinger" og 1875 Vestre Toten inkl. Eina". Ikke søk med hele navnet; det holder å skrive "Mari" + "Abr".Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte Jacobsen Martinsen

Hei igjen Kjell.Nå har jeg funnet damen. Har sammenlignet henne med hva Arne skriver i innlegg nr 4776. Mulig det er samme dame, alderen svinger veldig. Navnet på sønnen er lik, så jeg går utifra at det er rett person. Artig at hun hadde en bror også.Personen hun arbeidet for var jo 72 år, går utifra han falt fra og Maria flyttet til Engebakken u/Hexum nordre (Ft-1875 Vestre ToteArtig å se hva dette bringer. Får lete i Bro nå. Det blir mye frem og tilbake. Er det noen som vet når Maria døde? og sitter med lister over dødsfall i Vestre Toten, skulle jeg bli glad.Vennlig hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

For ordens skyld, har tyvtittet i korrigert versjon av 1875 Vestre Toten som er på gang. Det som ligger på nettet ser ut til å være i orden, og Erik er broren.Avskrift av de aktuelle kirkebøkene for Aas har startet i høst - kommer kanskje til våren.mvh Geir Thorud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.