Gå til innhold
Arkivverket

[#6915] Amerikanske registre på www


Gjest Per Tore Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Tore Solheim

For ca 3 år siden klarte jeg å oppspore etterkommere fra en familiegrein som utvandret til ND i 1888. Vi har senere hatt mye kontakt, og det har vært besøk herfra til USA og også den andre vegen.Planen min er nå å fortsette suksessen, og oppspore en annen familiegrein som utvandret i 1889 til MN. Etternavnet er/var som mitt - Solheim (evnt. Solem i US). Fornavn på nålevende personer er imidlertid ukjent, og det er alt for mange Solheim å finne på nettet til at jeg kan skrive/kontakte alle.Det er tydeligvis mange profesjonelle slektsgranskere som leser brukerforum, og kanskje noen kan gi meg tips:1. Vet noen om den amerikanske hær har søkbare registre over falne soldater i WW2?2. Ved hjelp av Soc. sec. death index finner jeg greitt døde slektninger, men - hvordan skal jeg kunne koble dem med ektefeller/barn. Finnes det søkbare ekteskapsregistre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Det eg sjølv har hatt mest suksess med, er å finne hjelpsame personar i byen/området der ein personen har døydd i følgje SSDI; bibliotek, t.d., eller frivillege gjennom Norway list, og så gjennom dei få tak i personens "obituary". Desse typisk amerikanske minneorda i avisene inneheld ofte utruleg mykje å gå vidare på. Der kan stå namn på avdøde og attlevande slektningar, og då er du straks mykje nærare mål. Eg har funne mange på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.