Gå til innhold
Arkivverket

[#6919] Borgerbrev


Gjest Arvid Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arvid Andersen

I Larviks Historie uppges att Blikkenslager Jacob Marconini fick Borgerbrev 1811. Hans bror Fredrik Marconini fick Borgerbrev 1815 vilket står i Magistratprotokoll nr 1 (1813 - 1833). Kan någon upplysa om var Jacobs borgerskap kan finnas dokumenterad. Fanns det något register före Magistratprotokollen. Hoppas någon kan hjälpa oss med detta. Hälsningar Arvid@talab.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

På leting etter en annen persons borgerbrev fikk jeg vite at det finnes et arkiv over norske håndverkere i "De Sandvigske Samlinger" på Maihaugen. Tlf.61288900, det jeg lette etter fantes ikke der.Den riktigste dokumentasjonen finnes i magistratsprotokollen,best om du har dato og årstall.Larviks gamle arkiver befinner seg i Larvik men er ikke ordnet. det skal til Kongsberg hvor det skal opprettes et interkommunalt arkiv.Kilde:Larvik kommune. Utstedte birgerbrev skulle returneres rette instans ved yrkets opphør eks. død,men ikke alle ble returnert. Hvis du vet når personen døde kan du prøve Kongsberg,der har de liggende noe pakker med returnerte borgerbrev. Det jeg lette etter har de ikke funnet. hilsen May Karin Henriksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.