Gå til innhold
Arkivverket

[#6920] Hvor ble det av Anne Pedersen, f. 1863 i S. og Fj.


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

På denne basen er der så utrolig mange og dyktige hjelpere, derfor drister jeg meg til enda en gang å be om hjelp! Peder Madsen, Sæla , f. 1831, fikk en datter, Anne, f. 27.4.1863, med Nikoline Mikald.. Men hvor ble det av henne? Nå har jeg søkt på FT, vigde osv., men uten å finne spor av henne. Er det jeg som bruker søkemulighetene galt eller hva? Jeg finner en Nekoline Michalsd., 27 år på Hestebakken i Førde Prgj., men ingen Anne. Er der noen som kan hjelpe meg med dette? mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er i alle fall den riktige moren du har funnet på Hestebakken.For da Anne ble født står det under anm. at begge foreldrene kom fra Førde pr.gj. og opplysningen var gitt av Mikal Nilsson, far til Nekoline.Vokste denne Anne opp ? I så fall må hun være satt bort.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg finner en Anna Pedersdatter død 27.04.1863 i Førde.På alder står det 0 .Kan dette være " din " Anne som døde samme dag hun ble født?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Rune. Takk for svaret. Ja, det kan selvfølgelig være mulig at hun døde samme dag, men dette vet jeg ingen ting om. Jeg finner på landssøk flere som er født dette året og som heter Anne Pedersen eller Pedersd., men vet jo ikke om hun er oppfostret andre steder, og da blir det vanskelig. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Nå har jeg funnet en som nok er den samme. "29 4 1863 dødfødd Pederd. Sæla   u 1863 Peder Madssen , Nikoline Mikalsdtr. Førde. Ser ut som uekte." Men hun er da vitterlig oppgitt i kirkeboken å være født 27.4.1863!??? Det jeg lurer på om her er snakk om tvillinger, noe jeg vanskelig kan forstå. For det er vel ikke vanlig at det gåt 2 dager mellom hver!?? Er der feil en eller annen plass? mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.