Gå til innhold
Arkivverket

[#7423] cristen christophersen kristiania


Gjest lill-reidun andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest lill-reidun andersen

søker etter cristen christophersen fødkrit 1813 og hans kone karen nielsdtr. bodde i kristiania 1838 da de fikk en sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei-Lill Reidun! Hva het sønnen? Og, var navnet til Cristen Christophersen - Fødkrit? Og enda et spørsmål, vet du hvor i Kristiania de bodde da de fikk sønnen sin?Til slutt et lite ønske, kan du være så snill å benytte store og små bokstaver? Det er så mye lettere å lese hva som er navn og steder. Det er mange som leser innleggene, og som prøver å hjelpe. (Dette er ikke ment å være surmaget, bare et ønske :o) Med vennlig hilsen Laila N. Christiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her er det vel noe merkelig. Hvordan kan sønnen hete Williamsen til etternavn. Han burde vel hete C(h)ristensen? Skriver faren navnet som Cristen eller Christen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Husdal Brevik

Hei! Jeg vet ikke om dette er "din Cristen", men jeg har funnet en Christen Christophersen f. 6.oktober 1813 og døpt 16.oktober s.å., Hurum, Buskerud. Foreldre er Christopher Torkildsen og Dorthe Nilsdr. Søsken av Christen er: Nils f. 23.juni 1804 og døpt 1.juli. Thorkild f. 27.februar 1807 og døpt 8.mars. Christopher f. 15.mars 1810 og døpt 25.mars. Som sagt, jeg vet IKKE om dette er den Christen du søker etter. (Opplysningene har jeg fra Scand. VR CD). Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kletteli

Hei Hvis du titter på kirkeboken til Oslo Hospital finner du riktige personer: 21.04.1839 døpes Carl Martin William f.01.12.1838. Bl.faddere finnes Gunder Mørch og det fører oss til Nordseter. I mine notater har jeg noen opplysninger om dine personer: Lysning 02.10.1831 Ungkar og skredder Christen Christophersen,Nordsetereje,29 år og pike Karen Nielsdatter,35 år. Viet 18.11.1831. CC er født 24.01.1803,Opsloe,døpt 06.02.1803 og konfimert 1817.Foreldre Christopher Augustinussen og Christine Olsdatter. KN er født 16.12.1796 og døpt i Oppegård kirke. Konfimert i Nesodden kirke 1813.Tilflyttet Aker 1820.Foreldre Niels Isaksen og Dorthe Hansdatter. CC og KN sønn: Christopher Donald døpes 23.09.1832,født 22.07.1832.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Hei Lill-Reidun! Det bringer deg videre til 1801 tellingen for Aggershuus Næsodden Oppegaards Kollebond 665 Niels Isaaksen Mand 27 Begge i 1ste ægteskab Huusmand med jord M 666 Dorthe Hansdattr Hans kone 38 Begge i 1ste ægteskab K 667 Hans Nielsen Deres børn 6 M 668 Kari Nielsdattr Deres børn 4 K 669 Isaak Nielsen Deres børn 2 M 670 Dorthe Nielsdtr Deres børn 2 K 671 Johanne Nielsdattr Mandens moder 60 Enke 1ste gang Inderster og lever af haandarbejde K Med hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Den gikk litt raskt unna! Du finner vel faren til Niels død på Lenke RegÅr Fornavn Etternavn Bosted 5 for Nesodden 1795 Isach Bentsen KollebonBraaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.