Gå til innhold
Arkivverket

[#7551] Slekt i Ringebu?


Gjest Unni Lien
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Lien

Jeg er ganske ny innen slektsforskning. Søker å finne en av mine oldemødres slekt. Hun het Lise Hansdatter ( eller Elise ) f 1857 i Kristiansund . Hun var gift med Ole Olsen Moe f 1849 fra Hevne. Hans bosted i 1900 var Ankenes , jeg har funnet de begge på registrering fra Universitetet i Tromsø.Det jeg lurer på er om hun var fra Ringebu , men jeg har ikke klart å finne ut dette fra digitalarkivet . Det er mulig at hennes far het Hans Olsen Gunstad f 5/5 1825 og at hennes mor het Marta Markusdatter fra Foldjord i Aure . Dersom det er noen som kjenner til denne slekta , er jeg takknemliig for å få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Unni. Det er en gård som heter Gunstad i Ringebu. Jeg tror det er riktigere med Jevne det er en gård som ligger Nord for Tretten på grensa til Ringebu Kommune. Mulig grensene var annerledes før. Kirkebøkene for Ringebu er lagt ut på nett. Lykke til videre. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.