Gå til innhold
Arkivverket

[#7940] Saloma Pedersdatter Meyer i Trondheim


Gjest Rune Hårstadsveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Hårstadsveen

Er det noen som har opplysninger (helst med referanse) om Saloma Pedersdatter Meyer og hennes forfedre?Hun ble gift med kjøpmann i Trondheim Ove Gerlofsen Nettelhorst. De fikk bl.a. sønnen Peder Ovesen Krog (som tok etternavn etter pleiefaren biskop Krog), f. 1707.På forhånd takk for all hjelp!M.v.h. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Salome Pedersdatter Meyer (ca 1683 - 1754) var vel datter av sogneprest til Alstahaug, Peder Hansen Meyer (1648-89) og Bodil Gregersdatter. Jeg har Peder som sønn av fogd i Strinda 1659-85, Hans Evertsen Meyer, født 1615 i Haderslev, død 1688, og Salome Jakobsdatter Rømsch.Se bøkene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Av en eller annen grunn falt titlene på bøkene ut av innlegget. Her er de:Stamtavle over slægten Bernhoft, av Emilie Bernhoft, utgitt 1885.Embedsmenn i Midt-Norge 1660-1700, av Svein Tore Dahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

I min database har jeg en Magrete Hansen Meyer, g. ca. 1696 i Bergen, visstnok opprinnelig fra Trondheims-området. Kan hun oså være datter av denne Hans Meyer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Landrø

I mine aner har jeg en Johan Arnt Meier/Meyer f. ca 1690, død 1743 på Ørlandet. Han ble gift med Ane Ågesdt. Møllen fra Agdenes. Disse fikk bl.a. et barn Hans Ove/Aage Meier/Meyer. Kan denne Johan Arnt være en bror til Saloma Meyer eller muligens et barn av Magrete Meyer ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tiller

Jeg har Olava Margrethe Hansdatter Meyer f.1731 d. 1763 i Trondheim, gift 1757 i Trondheim med Garvermester Johan Holmberg. 3 barn, Johan Christian 1758, Ingeborg Kristine 1760 og Olava Margrethe 1763. Henger hun sammen med noen av ovenfornevnte personer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.