Gå til innhold
Arkivverket

[#7946] Lava Kristine Israelsdatter / Israel Larsen


Gjest Randi Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Johansen

Lava Kristine Israelsdatter f. 1852, Gildeskål, giftet seg 26/)-1875 med Christen Johan Andreassen. Lava ble døpt 16/5-1852 i Gildeskål kirke. Hennes foreldre var Kristianna Andreasdatter f. 1821 og Israel Larsen. Det er usikkert om Lavas foreldre var gift. Er det noen som har opplysninger om Lavas far, Israel Larsen ? Jeg har nemlig funnet flere med samme navn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pedersen

I Håkon Oddings bok: 'Slektsrøtter i Holmsundfjorden i Gildeskål' blir det oppgitt (s. 138) at Lava var datter av Israel Larsen, Forså (1817-1893) og hustru Christianne Andersdatter, Breivik i Meløy (1821-1863). Du må kanskje lete efter vielsen i Meløy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Johansen

Hei Terje ! Takk for tipset ! Jeg finner ingen vielseslister for Meløy i den aktuelle perioden på nett.. I folketellingene for 1865 og 1875 er Israel gift med Marit Mekkelsdatter. Han står ikke oppført som enkemann. Jeg har lett etter denne Israel i lang tid uten å komme noe videre. Han er ikke enkel å knekke..Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Johansen

Hei Terje ! Takk for tipset ! Jeg finner ingen vielseslister for Meløy i den aktuelle perioden på nett.. I folketellingene for 1865 og 1875 er Israel gift med Marit Mekkelsdatter. Han står ikke oppført som enkemann. Jeg har lett etter denne Israel i lang tid uten å komme noe videre. Han er ikke enkel å knekke..Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Johansen

Hei Terje ! Takk for tipset ! Jeg finner ingen vielseslister for Meløy i den aktuelle perioden på nett.. I folketellingene for 1865 og 1875 er Israel gift med Marit Mekkelsdatter. Han står ikke oppført som enkemann. Jeg har lett etter denne Israel i lang tid uten å komme noe videre. Han er ikke enkel å knekke..Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Randi.Du må nok til kirkebøkene for å finne svaret.På familysearch finner jeg følgende:Israel Larsen gift i Meløy 10.12.1847 med Christiane Andreasdatter.Jeg finner også en Israel Larsen født i 1817 på Gjesø i Rødøy av foreldre Lars Larsen og Chierstin Jensdatter.Jeg vet ikke om det stemmer med alderen på din IsraelMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Johansen

Hei ! Som jeg har surret med å legge inn svar over.. Tusen takk for svaret, Rune ! Hvordan kan jeg ha oversett dette ? Dette var kjempebra !!!Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.