Gå til innhold
Arkivverket

[#7960] Newton Olson (f. 1828) frå Eidsvoll eller Romerike


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Gjertrud "Jane" Holleque, fødd i Sogndal 24.3.1840, utvandra med foreldri sine til LaSalle Co., Illinois i 1844, men vart foreldrelaus etter kort tid og vart sidan oppfostra i Fillmore Co., Minnesota.Kring 1858 gifte ho seg med nordmannen KNUT OLSON, i Amerika kjend som NEWTON OLSON. Han skal vera fødd 19.12.1828 (eller kanskje det var 1827?), og me trur han var fødd på Eidsvoll eller nærliggjande område (Ullensaker, Nannestad, Hurdal?). Etter naturaliseringspapiri utvandra han i 1850 med ankomst USA 20.7.1850.Newton og Jane flytte etter kvart til North Dakota. Dei fekk tretten born og har eit stort tal etterkomarar i USA i dag. Kan nokon i eller frå Eidsvollstraktane hjelpa meg å stadfesta det norske opphavet til Newton Olson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen Knut! En eneste liten tass (iflg. Familysearch) ble født i Akershus i 1827-28 Knud OLSEN Sex: M Event(s): Christening: 11 Mar 1827 Ullensaker, Akershus, Norway Parents: Father: Ole NIELSEN Mother: Anne JACOBSDRLitt avvikende på dato, men det kan være en mulighet å sjekke. Fant en som kan passe med denne i Ullensaker 1865, så det er vel litt søkt.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Laila:Eg har òg sett den Knut Olson, fødd i Ullensaker 11.3.1827 som finst hjå FamilySearch, men er komen til at han sannsynligvis ikkje kan vera den rette. Datoane i USA er ofte unøyaktige, men som regel stemmer ÅRSTIDA ganske so godt.Fleire forslag er hjarteleg velkomne!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Det finnes ingen Knut Olsen født i Eidsvoll eller Hurdal i det aktuelle tidspunkt. Du må derfor leite i andre områder for Øvre Romerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Knut!Kirkebøkene for Eidsvoll for den aktuelle periode har jo brent, så hva er kildegrunnlaget for din påstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Men man kan vel ikke ut i fra slike kilder kategorisk slå fast at det ikke er født noen med det navnet i perioden. Det er vel mulig at en født i perioden har flyttet fra området før konfirmasjonsalder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Lars E. Øyane

Nye opplysningar er komne for ein dag om opphavet til Newton Olson! Vigsli hans ser ut til no å vera funnen i Manitowoc, WI i 1859. Då heitte han framleis Knut Olson, og foreldri hans vart oppgjevne med namni:Ole Knutson og Sigrid OlsdotterEg trur framleis at Knut/Newton Olson må vera komen frå Eidsvoll eller ein av nabobygdene, so no er spørsmålet: Er det nokon som dreg kjensel på desse namni til foreldri hans??Hjarteleg takk for eitkvart innspel i denne saki!!Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Takk for innlegg, Laila!Eg er ikkje på noko vis sikker på at Knut/Newton kom ifrå Eidsvoll eller Romerike, men han budde ei tid i Rushford, Fillmore Co., MN i eit nabolag der det var ein del utvandrarar frå Romerike, og dessutan: ein ung mann med namn Amund Halvorson, fødd anten på Eidsvoll eller i Ullensaker(?) 26.1.1833, budde ei tid hjå Newton og kona Jane før han gifte seg med søsteri til Jane (Rachel Holleque)!Det hadde forresten vore kjekt å få identifisert Amund Halvorson ogso!? Eg trur foreldri hans var Halvor Amundson og Anna Hansdotter som ifølgje FamilySearch hadde mange born fødde i Ullensaker!?Takkar nok ein gong for alle gode innspel!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Lille Amund var født 28. januar 1833, dpt. mars 1833 (dag uleselig). kan se ut som den du leter etter.Jeg tror ikke alle barna på familysearch er i den samme familien. De to yngste, Carl Halvorsen og GUnerius Halvorsen henh.v. f. i 1855 og 1859, og Anne Birgitte f. 1853 ser ut til å være samme familie. Men, dersom du ser på ft. 1865, så er Halvor f. 1815, og da er han noe yng for å få barn 1827, syns jeg...En annen ting, et par Halvor og Anne gifter seg i Ullensaker i 1845, også iflg. Familysearch, jeg tror vel disse er en familie, altså de som fikk det siste kullet med barn.I krk.boka for Ullensaker finner jeg ikke noe gardsnavn for Amund, men ft1865 forteller jo at Halvor og Anne bor på Frogner. Det står ingenting om Amund her, kun de tre barna Birgitte, GUnerius og Carl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Takk igjen til deg, Laila, for interessante opplysningar frå Ullensaker.Eg er forundra over at kyrkjeboki for Ullensaker inneheld so dårlege opplysningar nær det gjeld bustaden til foreldri. Gjeld dette for lange periodar eller berre kring 1833? Halvor og Anna ser ut til å ha hatt seks born i lag:* Nils Halvorson, døypt i Ullensaker 4.2.1827* Nicoline Halvorsdotter, døypt i Ullensaker 26.12.1828* Ole Halvorson, døypt i Ullensaker 25.4.1830* Amund Halvorson, døypt i Ullensaker ?.3.1833* Anne Haagine Halvorsdotter, døypt i Ullensaker 5.4.1835* Berthe Marie Halvorsdotter, døypt i Ullensaker 11.11.1838Eg har eit notat som seier at Anna Hansdotter, mor til desse borni, skal vera død på Skinderudstuen i Ullensaker 26.11.1838.Frå Amerika er det opplyst at Amund Halvorson utvandra til Amerika i 1861.Kan desse opplysningane bidra til å finna svar på følgjande spørsmål:- Yrket til Halvor Amundson?- Bustaden til Halvor og Anna?- Opphavet til Halvor Amundson?- Opphavet til Anna Hansdotter?- Stemmer utvandringsåret 1861?Fødestaden til Amund vert frå Amerika oppgjeven til Eidsvoll. Kanskje ein av foreldri hans var derifrå? Kanskje dei gifte seg på Eidsvoll?Hjarteleg takk for eventuelle svar!Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

So er det vorte klart at Knut Olson og Gjertrud Trondsdotter hadde eit par med 'dobbeltgangarar'! Det syner seg at den Knut Olson som i 1859 gifte seg i Manitowoc, WI, som son av Ole Knutson og Sigrid Olsdotter, var fødd i Nord-Aurdal i Valdres kring 1836, medan kona Gjertrud Trondsdotter òg hadde opphavet sitt i Valdres.Den Knut Olson (= Newton Olson) som om lag på same tid (1859) gifte seg med Gjertrud Trondsdotter, barnefødd i Sogndal 24.3.1840, var derimot fødd 19.11.1828. Denne fødselsdatoen til Newton er rett nok ikkje stadfesta med ein fødselsattest, men er oppgjeven i samband med dødsfallet hans.Ikkje nok med dette! Knut Olson hadde òg ein anna dobbeltgangar! Ein Knut Olson var fødd på Espe i Ullensvang 19.11.1828, og han utvandra til alt overmål til Amerika same året som 'vår' Knut Olson (= Newton Olson), i 1850. Men Knut Olson frå Ullensvang skreiv seg for Knudt Espe og døydde ugift i Hamilton Co., IA i 1919!!Kven var so Newton Olson (1828-1911) som hamna i Ransom Co., ND??Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Det er feil at kirkeboka for Ullensaker ikke inneholder opplysninger om foreldrenes bosted ved barnas dåp. Ved Amund Halvorsens dåpsinnførsel står det klart og tydelig 'Sedsvold' (Sesvoll) etter foreldrenes navn (dette gjelder både ministerialboka og klokkerboka). Amunds dåpsdato var forøvrig 3. mars 1833 (datoen er uleselig i klokkerboka, men leselig i ministerialboka).Ved de andre barnas dåp er bostedene slik: Nils, f. 2.1.1827 på Dalseie; Nikoline, f. 26.11.1828 på Majorsæter; Ole, f. 21.4.1830 på Dalseie; Anne Hågine, f. 20.1.1835 på Dalseie; Berte M., f. 14.6.1838 på Dalseie.Sesvoll, Dal og Majorsæter ligger helt nord i Ullensaker. Majorsæter er utgått fra Dal i 1843, skal vi tro Ullensaker bygdebok bind 3 s. 682. Halvor Amundsen er så vidt nevnt på den påfølgende siden (s. 683). Det står: 'Det tales nu (i 1828) om en Halvor Amundsen Majorsæter, men som til andre tider igjen kalles for Halvor Dalseie. Likeså nevnes i 1838 en Paul Jakobsen Majorsæter. Disse har neppe hatt hele Majorsæter til bruk, men kanskje litt av det.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Jeg fant følgende i Ullensaker ministerialbok 15B, folio 415:UTFLYTTEDE 1861: 'nr. 16; Opgiven Datum: 22. april (1861); Ungk. og Tjener Amund Halvors. Kopperudeie; 23 Aar; Til Minesota i Nordamerica, fød paa Sedsvoldeie 28.1.33.'Det er kanskje ikke så rart at dine Amerikanske kilder oppgir Eidsvoll som Amunds fødested. Sesvoll ligger nemlig kloss inntil Eidsvolls grense. Dessuten er Eidsvoll-navnet mer kjent enn Ullensaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Sånn er det, det er nemlig uleselig i den kopien jeg har av Ullensakers kirkebøker, som er en helt håpløs scannet til cd-affære.... Navnet til barnet var faktisk også nesten uleselig..... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

I dag kjenst det som reine julekvelden! Ikkje berre har du, Ronny, fortalt meg nesten alt eg treng å vita om Amund Halvorson og huslyden hans, men du, Ketil, har truleg funne fram til den rette Knut Olson!! Denne Knut Olson som utvandra frå Voss i 1850, var son av Maria Steffensdotter (lista opp foran) og bror av Christi (lista opp etterpå), medan David Knutson var stefaren deira! Denne Knut Olson vart ifølgje FamilySearch døypt 9.12.1827, altso eit år avvik frå dødsattesten til Newton Olson, men i samsvar med, eg trur det var, 1900-teljingi som oppgjev november 1827.Tusen hjarteleg takk til dykk båe to!Ronny; eit par små detaljar står opne når det gjeld Amund Halvorson frå Ullensaker:* Kjenner du opphavet til faren Halvor Amundson, dvs. kva gard han kom ifrå?* Kjenner du opphavet til mori Anna Hansdotter, dvs. kva gard ho kom ifrå?* So er bustaden til denne huslyden noko uklår for meg: Anna Hansdotter skal vera død på Skinderudstuen; eg reknar med dette er i Dalseie, men kan det stadfestast?* Og endeleg, Amund Halvorson vert kalla Kopperudeie då han utvandra i 1861. Tyder det at faren Halvor Amundson flytte til Kopperudeie etter at Anna Hansdotter var avlidi og at Amund voks opp der? (Kanskje Halvor vart attgift??)Nok ein gong, hjarteleg takk for hjelpi!Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Jeg vet dessverre ikke noe sikkert om opphavet til Halvor og Anne, men det er vel nærliggende å tro at Halvor er identisk med den Halvor Amundsen som i 1801 var 10 år gammel og bosatt på MAJORSÆTER med foreldrene Amund Kristensen og Margrete Nilsdtr.Halvor og Anne hadde også dattera Anne Marie Halvorsdatter, som ble konfirmert i Ullensaker 6.10.1839. Det opplyses da at hun var født 27.4. og døpt 8.5.1825 i Eidsvoll. Halvor og Anne har følgelig bodd i Eidsvoll en periode. Trolig er de også gift der. Kirkeboka er brent, så noe sikkert svar får vi ikke. Ingen Halvor Amundsen og Anne Hansdatter er viet i Ullensaker 1816-1827.Ullensaker kirkebok 14B, folio 400, viser at 'Anne Hansd. Skinnerudstua u. Dahl, HmdsKone' døde 26.11. og ble gravlagt 4.12.1838, 44 år gammel. Dette skulle vel stadfeste at Skinnerudstua lå under Dal.Mvh. Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.