Gå til innhold
Arkivverket

[#7978] Nils Olsen Holdal,Aurdal,Usa


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei er det noen som kan hjelpe meg med og nøste opp Nils Olsen f 13/9-1884 i Nord-Aurdal.Den 21/12-1905 emigrerer han til Usa,Wisconsin.Har forsøkt et søk på Ellis Island uten resultat.Han kan også ha benyttet navnet Belgum da han kom fra Belgumspladsen i Aurdal.Håper noen kan hjelpe meg med denne lille nøtt. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Dette er nok dessverre ingen 'liten nøtt' Bjørn, men en rimelig håpløs oppgave så lenge du ikke vet hvor i WI han havnet. I SSDI finner du 69 med etternavn Belgum, 12 med etternavn Holdal, Ingen Nils/Nels.I en 'Directory' for Grand Forks, Nord-Dakota fant jeg en Knut O. Holdal som drev Saloon sammen med Edvard Hektoen.Det er flere Holdal i ND, men ingen (etter det jeg kan se) i WI i 1900. (Jeg vet han emigrerte i 1905, men ofte hadde noen i familien/fra samme gård/sted dratt på forhånd).Vet du om det var flere rundt ham som dro? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei Laila,Nei jeg er ikke sikker på om noen av hans nærmeste reiste.Etter det jeg har hørt så reiste han og etter det var det ingen som hørte fra han.Jeg ser på emigrantlistene at det er en Guri Holdal som er f.1888 som emigrerte til S.dakota,men det blir vel spekulasjon om det var noe mellom dem.Beklager det er ikke mye jeg vet om han. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei igjen.Er det ingen steder hvor man kan søke på fødselsdato.Denne karen er jo født 13/9-1884. Forslag ???? Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.