Gå til innhold
Arkivverket

[#7984] Lindvald - Heuchsner / Rogaland


Gjest Hege Dåpan
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Dåpan

I folketellingen for 1801 Augvaldsnæs står Friderica Lovisa Lindvald. Oppført som logerende klokkerenke, født Heuchsner. Hun var enke etter Kristlieb Benoni Lindvald, sønn av Kristoffer Jensen Lindvald. Det eneste jeg har funnet ut om henne er at hennes far er oppført som Oberst Heuschner. Vet noen hvem denne obersten er, eller har noe forslag om hvor jeg kan lete er jeg meget glad for svar. Noen etterkommere havnet på Fosen gård i Avaldsnes. Hege Dåpan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Fridrica Lovise Heuschner, død 77 år gl. 15.7.1813, var datter av Fredrick Christian Heuschner oberst .Født 1695/97-grl.13.12.1761 i Stavanger og hans 2.kone Ann Sophie Malene Gedde 1720-06.09.1784 .Fredrica L H var en av mine 5-tippoldemødre.Alderen oppgitt ved Fredricia`s død er trolig for høy.Hun er mest sannsynlig født ca. 1749 på Toten.Faren var stasjonert der på den tiden.Jeg har ikke funnet henne født i Stavanger. Besteforeldrene til Fridrica L H var; Johan Friederich Heuschner major, Magdalena Cibilla Zimmers.Fredrick Wilhelm Gedde, oberst 1688-12.07.1742, født på Møen i Danmark, og Anne Christiane Mecklenburg. Ellers kan du lese mer om FLH sine aner i kildene nevnt nedenfor. Kilder :Axel Kielllands Avskrifter.Militære Biografier 1628-1814. Personal Historisk Tidsskrift (PHT)1882 s.170.PHT 1880-81-2 s.219.Mvh.Geir Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Dåpan

Tusen takk for din hjelp. Dette er den anerekken jeg har nedover; hennes sønn Christian Fredrick Lindvald g.m. Brita Omundsdtr., sønn Omund Christiansen g.m. Dorte Larsdtr., datter Lovise Fredrikke Omundsdtr. g.m. Østen Johnsen, sønn Egil Lossius Johnsen Fosen g.m. Gjertrud Tina Ek, datter Fredrikke Marie Fosen g.m. Asbjørn Pettersen, sønn Jan Egil Pettersen. Denne Jan Egil er min samboer og jeg forsker for ham også, han har en datter og en datterdatter. Hans morfar Egil var maskinist på PS Norge og gikk ned 9.april 1940. Ennu en gang en stor takk. Hege Dåpan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Dåpan

Tusen takk for din hjelp. Dette er den anerekken jeg har nedover; hennes sønn Christian Fredrick Lindvald g.m. Brita Omundsdtr., sønn Omund Christiansen g.m. Dorte Larsdtr., datter Lovise Fredrikke Omundsdtr. g.m. Østen Johnsen, sønn Egil Lossius Johnsen Fosen g.m. Gjertrud Tina Ek, datter Fredrikke Marie Fosen g.m. Asbjørn Pettersen, sønn Jan Egil Pettersen. Denne Jan Egil er min samboer og jeg forsker for ham også, han har en datter og en datterdatter. Hans morfar Egil var maskinist på PS Norge og gikk ned 9.april 1940. Ennu en gang en stor takk. Hege Dåpan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.