Gå til innhold
Arkivverket

[#8000] Hvor ble Karen Sophie Christiansdatter fra Hønefos


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

En halvsøster av min bestefar: Karen Sophie Christiansdatter født 6.2.1879. Hun er døpt 18.5.1879 i Norderhov kirke. I 1885 tellingen i Hønefoss bor hun hjemme hos sin bestemor, da tydeligvis moren allerede er dø. Det samme var faren. Jeg finner henne konfirmert 1.april 1894 i Haug kirke i Norderhov. Det er det siste holdepunktet jeg har. I 1900 tellingen er hun ikke i området. Jeg har ikke funnet at hun er død i mellomtiden.Noen som har et tips?mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Tormod. Det finnes i 1900 en Karen Christians. f. 1879 Norderhov i Elisenbergv. 35 i Oslo. Men, det er en hel fam. med 9 barn. Far Martin Christians. f. 1846 Norderhov og kone Kristine f. 1854 Sverige. Jeg vet ikke om det er rette foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei Berit.Takk for tipset, men det var nok feil foreldre. Jeg vet hun av og til brukte bare Sophie Christiansdatter . Faren het Christian Andersen.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Tormod. Hun kan jo f.eks. ha giftet seg, og skiftet navn...denne er verdt å sjekke ut: FT1900 NorderhovLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei Laila.Takk for tipset, men jeg har nok vært innom denne Sophie. Hun er faktisk født i Hole og gift med en annen slektning av meg , Syver HenriksenSyver Henriksen var sønn til Henrik Olsen, Sandløkken, Riperbakken og Olea Thorine Gulbrandsen. Denne Olea Thorine var en søster av min oldemor Karen Randine Gulbrandsen født i Norderhov.mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.