Gå til innhold
Arkivverket

[#8011] Jacobine f.1839 i Drøbak


Gjest Britt Lundeby
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Lundeby

Jacobine, f. 1839 i Drøbak, var gift med skipstømmermann Lars Larsen f. 1830 i Risør. I 1875 bodde de i Rødfyldgaten 18 i Kristiania. Hvem var hennes foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Britt! Jeg kunne ikke se Jacobine f. 1839 i Rødfyllgt. 18 i 1875, men i Bredgangen 3. (m/Larl Larsen f. 1830 i Drøbak. Hun er og å finne i Ullevoldsv. 3,5 som pasient (g. m. tømmermand Lars Larsen). Men, derimot i 1865 bodde de i Rødfyllg.Familysearch fortalte meg følgende: Lars Larsen, 32 år gml. (f. 1830) far Lars Ellefsen, ble gift med Jacobine Mathea Andreasdatter 9. juni 1862 i Oslo Domkirke/Vår Frelsers Kirke. Hennes far var Andreas Jensen, hun var 22 år gml. (f 1840).Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Lundeby

Hei Laila. Tusen takk for opplysningene, jeg har også søkt på Familysearch, men ikke funnet noen ting. Kanskje jeg søker på galt sted, det er sjelden jeg får 'napp' der, men jeg har ikke holdt på så veldig lenge i dette 'faget'. Mvh. Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Familysearch (IGI) har også en Jacobine Mathea Andreasdatter, døpt 9.2.1849 i Drøbak. Foreldre: Andreas Andreassen og Ingeborg Svendsdatter.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Lundeby

Hei Kjell..Tusen takk for nye opplysninger om Jacobine Andreasdatter. Her fikk jeg jo også morens navn, det er bare litt rart at faren finnes med både Andreassen og Jensen som etternavn,likevel tror jeg det er snakk om samme Jacobine, men det må vel gå an å få undersøkt videre. Hilsen Britt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.