Gå til innhold
Arkivverket

[#8015] Kristoffer Brynjulfsen, Gildeskål???


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

I 'Slektsbok for Beiarn' blir det opplyst at mor til Maren Anna Kristoffersdatter, Anne Olsdtr., er f. i 1836 og at mannen, Andreas Kristoffersen, er f. 1832. Men i FT 1865 blir det opplyst at han er omtr. 39 år, noe som skulle tilsi at han er født ca. 1826. I FT 1900 blir det opplyst at ha er f. i 1824 og at Anne er f. 1834. Er der noen som har tilgang til kirkebøkene og kan gi meg eksakte datoer?Mitt 2. spørsmål er: Det blir i samme Slektsbok opplyst at far til Andreas er Kristoffer Brynjulfsen, Kvarsnes i Gildeskål, men jeg er ikke i stand til å finne han. Er der noen som kan fortelle meg hvem han er, hvor han kommer fra og hvem er han gift med? Jeg er veldig takknemmelig for all mulig hjelp til å finne ut av hvem min oldefar og -mor var! mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Kan denne mannen, Christopher Brynoldsen på Finnæs i Gildeskål, som i FT 1801 oppgis å være 15 år, være den samme som Kristoffer Brynjulfsen? Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Hannisdal

I boken 'Slektsrøtter i holmsundfjorden i gildeskål' finner du følgende.Andreas Martinus Peter Christophersen f, 10 aug 1832 på kjøpstad, Hjemmedøpt, Stadfestet i Gildeskål kirke 2 sep 1832. komf. i Gildeskål kirke 13. juli 1851. viet i Beiarn kirke 12 okt 1852 til Anne Pernelle Olsdatter. De hadde 8 barn.Foreldrene heter Anne Lucie Arntsdatter 1792-1874 fra Kjøpstad. gift 21 juni 1812 med Christopher Brynjulfson 1783-1842 fra Bergen????Anne sin aner har jeg litt mere på men Christopher sine finner jeg mange feil i det som er skrevet om han. Det sies at han er sønn av Fanejunker Brynjulf Christiansen som er en uekte søn av Christian IV. Men dette faller på årene mellom far og barnebarn, det mangler ca 2 ledd. Jeg finner heller ikke noen Fanejunker i Bergen med navnet Brynjulf. Ellers er min kone etterkommer av Lars N. Christophersen bror av Andreas Ch.Og hennes søsters mann er etterkommer av Christina P. Andreassen, Sønn av Andreas Ch. Har du flere spørsmål ta kontakt. MVH jarle jarlehannisdal@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.