Gå til innhold
Arkivverket

[#8022] Andrew Evjen MN USA.


Gjest Sigbjørn Sandsmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Andrew Evjen født 8 juni 1866. Død 3 juli 1949 i MN USA. Han var gift med Ingeborg Pedersdatter f 1870 i Trondheim,hun vokste opp på Evjen i Horg Sør Trøndelag-hun til USA mai 1890. Hvem var Andrew og hvor var han født,har tidligere trodd at han var Norsk- men men? Er der noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Ingen Andrew Evjen fins avliden i Minnesota i 1949. To ulike Andrew Evjen døydde i 1955, ein i Olmsted Co., MN og ein i Yellow Medicine Co., MN. Båe var fødde i 1876! Dette må vera 'andre folk'!Om du veit kvar i Minnesota 'din' Andrew Evjen døydde, kan ein nekrolog fortelja om opphavet hans!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen, Sigbjørn! Jeg fant ingen med navn And... Evjen i 1900 census i det hele tatt. Ha en knusbedårende lørdag! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Hei i gjenn og takk for svar. Han må jo være død, hans kone født 7 des 1870 0g død 9 mars 1953. Andrev sin svigermor Randi Bersvendsdatter Gylland finer eg død i MN når eg søker på Gyland med 1 l.Kansje dei ikke bodde så langt fra hverandre,Ingeborgs bror Bernhardt er gravlagt på Ham Lake TWP,Anoka MN. Tror at familien senere skrev Evgen. Der var 10 barn-.Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

;-) Evgen gjorde susen.Under Nyttige lenker og videre på døde i MN fant eg ekteparet så døde som 'bare det'. Kan noen fortelle en gammel knall hvor eg finner nekrologer, dødsatester tar det jo lang tid å få fatt på.Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen, Sigbjørn! Du må vite hvor de døde, og så kontakte lokalavisene i strøket. Jeg myser nå på 1900-censusen, for å se om jeg finner noen med litt kreative stavemåter. Ingen Evgen som passet foreløpig.... lailis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Kjenner du dette navnet: Evgen, Halvor Lived in: Canisteo, Dodge County, Minnesota Series: T623 Microfilm: 762 Book: 1 Page: 18 han var født 1857 i Norge, gm. Helga f. 1857 i Norge. Mange barn.men ingen Andrew. av noe slag...hmmmm.! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Nei de navnene virker ukjent.Vi har i vår uvitenhet levt i den tro at Andrew var Trønder-men man skal jo vite.Andrews oldebarn hakke peiling-som vanlig i ville vesten. Dei første barna ble født 1893 Anna Marie.1894 Emma Randine. 1897 Tilda Sofie.1899 Ester Amanda + mange fler og så gutten på slutten 1914 Arnol. Tror sikkert at dei levde i MN år 1900. Nytter ikke å si at Laila er flink-det vet hun jo--.Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Hei i gjenn Laila! Var han Norsk så hette han vel Anders-Andreas osv,kjenner ikke til hvordan dei skreiv navna i Ft1900 der borte,det var vel så ymse eller hur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Ingen Evjen/Evgen i 1910 i Ham Lake (skinkesjøen) Anoka Co. Mn. (og, jeg leiter på alle And...varianter og) Men, ved søk på Rootsweb.com fant jeg en index med Evgen-navnet: silent cities og her ser du en som bl.a. har boka: lookup i Anoka og, for å kanskje få tak i obitter og slikt: Anoka Gen.SocSå da er det jo bare å begynne og jobbe Sigbjørn! Jeg vet en annen som jeg hjalp kontaktet en sånn Genealogical Society, (tror han ringte), og fikk lest opp obituaries på telefonen! Fikk etterkommere etter omtrent alt som var! Og nå har han ringt rundt til dem og fått kontakt! Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Jeanine Streit

Sigbjorn, I know of the Andrew Evjen/Evgen you are searching for. Please e-mail me when you receive this so we can go into further detail. I am at TIERTS@aol.com. I look forward to hearing from you.Regards, Jeanine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.