Gå til innhold
Arkivverket

[#8030] Dvergsten


Gjest Marianne Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Hansen

Jeg prøver å hjelpe en jente i Skottland som har aner fra Norge. Hun har spørsmål om Ole Nelson f. i mai 1868 i Kongsberg, han reiste til Amerika i 1882. Kjenner noen til denne slekten?.Marianne Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

På Hadeland i Oppland fylke (mener det er i Gran kommune) er det en gard som heter Dvergsten. Hvis Ole Nilsen/Nelson brukte dette navnet (er det slik å forstå?) kan han muligens ha hatt tilknytning dit??? Det var bare overskrifta som fikk meg til å reagere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Sånn som dette forumet har blitt så bør alle bli flinkere til å skrive viktige opplysninger i overskrifta. Ikke lett i dette innlegget å koble Ole Nilsen med Dvergsten når det ikke blir fortalt koblingen. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hvem var Ole Nilsens far? Siden det er brukt Dvergsten så kanskje faren har reist ut fra Gran og havnet i Kongsberg. Aktuell kandidat:Niels Vilhelmsen. Hans Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei. Vil bare få føye til at Dvergsten ligger i Brandbu kommune og ikke Gran. Hva er koblingen til Dvergsten????- Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei. Må rette meg selv. Mente å få med at i 1865 ligger Dvergsten i Gran og i 1900 i Brandbu kommune,beklager!-Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hansen

HalloJeg har skrevet en mail til hun i Skottland for å høre om hun muligens har flere opplysninger. Hun tror at faren til Ole hadde en gård ved navn Dvergsten Jeg regnet med at det var i Kongsberg siden Ole var født der. Dette blir vel umulig å løse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Gitte, Dvergsten ligger nok fremdeles i Gran kommune. Det er ikke noe som heter Brandbu kommune. Kirkeboken var Gran til 1880, da fikk kirken i Brandbu egen kirkebok. Senere ble det to kommuner som siden er slått sammen. Hans Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gitte Martinsen

Beklager, jeg hentet opplysningene fra folketellingene. Var ikke klar over at kommune er blitt slått sammen senere.Det var ikke meningen å villede noen.Vennlig hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.