Gå til innhold
Arkivverket

[#8031] Hellecksen/Carain/ Oslo


Gjest Marianne Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Hansen

Har fått et brev fra Skottland fra en jente som letter etter sine aner. det gjelder, Caroline Hellecksen f. i Nov. 1868 i Oslo. Hun reiste til Amerika i 1888. Dette er alt hun vet, men hun tror at etternavnet kan også ha vært Carain eller Coroin.Kan noen hjelpe meg med dette?.På forhånd takk for hjelpen. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Jeg har - som søster til min tt-oldefar - notert en Karoline Helliksen, datter av snekkermester Hølje Helliksen (f Tinn/Telemark 1797) og hans kone Ingeborg Marie Syvertsdatter, f. ca 1794. Jeg har tolket familietradisjonen slik at Karoline var ugift, men det passer jo nesten med en emigrasjon uten påfølgende kontakt...? Forøvrig er emigrasjonsår så seint at dette kanskje ikke gjelder samme person. Min Karoline er sannsynligvis født i Drammen - og foreldrene giftet seg i 1825. Hører gjerne fra deg om du kommer over mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hansen

Hallo.takk for innlegget, jeg har skrevet en e-mail til Skottland for å høre om hun vet noe mer om personen. Skriver igjen så fort jeg får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.