Gå til innhold
Arkivverket

[#8034] Døde i Oslo 1912-1919


Gjest Tove Tjøstheim Eek
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg finner min oldermor Olava Frantsen gift med kjelesmed Jonas Eriksen ( egentlig Erikson )bosatt i Hausmannsgt 28 i 1900 tellingen.Jeg vet at de bodde Hausmannsgata til olderfar flytter inn hos sin datter som enkemann når bolig komplekset Folkvang står ferdig på Sandaker en gang på 30 tallet. Min oldermor døde en gang mellom 1912 og 1919, jeg har ikke til dagsdato kunnet finne ut når. Er det noe som har anledning til å sjekke opp i adresse lister for Oslo / Kristania for dette tidsrommet.Takknemlig for svar. Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Line M. Grønvold

Hei! Du er vel klar over Oslo byarkivs rikholdige samlinger? Lesesal og magasiner med adskillige hyllemeter finner du i Maridalsveien 3. Der kan du også se på dødsfallsprotokoller, som er eldre enn 60 år. Folketellinger er tilgjengelige for Oslo og Aker frem til 1940. Du kan gå inn på Byarkivets hjemmeside for nærmere orientering om ulike kilder som finnes der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Hei Line , ett av mine problem er at jeg ikke bor i Oslo eller omegn og derfor ikke har så lett for å oppsøke Oslo byarkiv .Men jeg er takknemlig for tipset.Får se til å legge turen dit i sommerferien. Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.