Gå til innhold
Arkivverket

[#8039] Sæbøvik, Eid sokn i Fjelberg.


Gjest Øivind Kristoffersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øivind Kristoffersen

Er det noen som kjenner eller har kjente som muligens kjenner til avdøde kjøpmann ”Josef Peder Kristoffersen” i Sæbøvik. Han giftet seg i 1914, 41 år gammel med Hanna Cecilia Eide, men døde allerede 1917. Jeg tror ikke de fikk noen barn, men dette vet jeg ikke. Kanskje det finnes noen bygdebøker eller skrifter fra stedet/området? Dersom noen har noe kjennskap eller opplysninger å dele, kan dette sendes til: oeikri@hotmail.comPå forhånd takk!Med vennlig hilsen Øivind Kristoffersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Jeg er litt usikker på om det er eventuelle etterkommere til Josef eller forfedre/mødre du leter etter,Øivind. Her er en som ikke usannsynlig er din Josef, ved ft 1900.Det er ikke så mange Josef Kristoffersen en finner i ft 1900. Digitalarkivet: 1900-telling for 1224 Kvinnherreds. [24540/13] Josef Kristoffersen m b Bagermester (Tjener) ug uddanet som Bager og driver som leiet, Bageriet 1873 Sælje Prestegjeld NB n s Når det gjelder Sæbøvik er det Anders Havnelid sin Kvinnherrad 5 du må se i.Skaala, derJosef bor ved ft 1900 finner en i Kvinnherrad 3 av samme forfatter. Under Fylkesarkivet til Sogn og Fjordane finnes det noen kirkebøker som er digitalisert :http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.aspInformasjon om Joseph Peder Christophers. Nordre Silden i kyrkjebøkene, Selje prestegjeld Korrektur: Ikkje lesenFødselsdato 24.11.1873 Dåpsdato .. Førenamn Joseph Peder Etternamn Christophers. Ekte (e) - uekte (u) e Far Christopher Pouls. Far's bustad Nordre Silden Far's yrke gaardbruger Mor Malene Olad.------------------------------------------Vigselsdato 22.7.1860 Namn Christopher Pouls. Malene Oline Olad. Bustad Nordre Silden Bustad i prestegjeld Selje Yrke fuksmand/grdbr. pige Fødselsår 1820 1839 Fødd i prestegjeld Selje Selje Fødestad Nordre Silden Håper dette er litt til hjelp. Mvh Geir Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Kristoffersen

Hei Geir! Takk for inlegget ditt, jeg beklager at jeg ikke pressiserte min forespørsel litt bedre. Jeg har vel klarlagt hans slekt tilbake til ca.1734 i Selje (tror jeg), og jeg vet at han drev bakeriet på Skaale i Kvinnherad i 1900. Det var nærmest for å få vite litt om ham etter dette. Han var far til min far Harald Kristoffersen f.1905 i Sogndal, d.1978 i Bergen. Min far fortalte i sin tid at hans (rigtige) far var død ved drukning. Noe utover det ble det ikke fortalt eller snakket om.Øivind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.