Gå til innhold
Arkivverket

[#8053] Hammond Sandbergvald Trondheim


Gjest anne-lise mikalsen
 Del

Recommended Posts

Gjest anne-lise mikalsen

Ole Sivertsen Sandbergvald Dahl,gift med Maren Martha Pedersdtr.Hammond.De bor mul.i Trondheim, men hvor kommer de fra,og når er de født?Har funnet en Petter Hammond,skredder ,i 1801-tellingen for Trondheim.Kan noen hjelpe meg videre?Martin Gunerius Olsen Dahl ,Stagali-Bjørnør Pr.gj.er sønn til Ole og Maren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei, du sier ikke noe årstall. I 1801 fantes Sandberg gård bare i Skogn N.Trl. Vald tror vanligvis er en plass under en gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne-lise mikalsen

Hei Berit,Ole Sivertsen og Maren Martha Pedersdtr.Hammond kan jeg ikke finne i1801-tellingen,så de må være født like etter1801(De har en sønn f.1820).Hammondnavnet var litt interressant,jeg slo opp i Store Norske og fant der at en dansk/trønder ved navn Fredrik Hammond ble dømt til døden og henrettet i 1758.Om det skjedde i Trondheim sto det ingen ting om.Kanskje min tipp-tipp var i familie med Fredrik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.