Gå til innhold
Arkivverket

[#8072] Utskrift fra DA


Gjest Else-Marie Aas
 Del

Recommended Posts

Gjest Else-Marie Aas

Ved søk i DA så får jeg opp på skjermen en tydelig avmerket opplysningslinje av den personen som jeg ønsker opplysninger på.MEN ved utskrift kommer ikke de avmerkete opplysningene med på utskriften. Hvorfor? Jeg har ikke problemer med skriveren på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det har nok med fargar å gjera, skulle eg tru; skrivaren din likar ikkje fargevalet vårt. Men det kan du lett ordna ved å trykkja på lenka 'utskriftsformat' som du finn under tabellen. Då får du tabellen opp i svart/kvitt, som alle skrivarar burde klara fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Nei,Jan! Det gjelder ogsaa for helt svarte skrift. For eksempel: Deaths in Bergen 1912-1972: Jeg leser 217 Olseth Andreas Andersen Feb 03 1941, men utskriften kommer uten 'Andersen'. Det har jeg opplevet flere ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else-Marie Aas

Takk begge to. Jeg bruker den nevnte utskriftknapp idet jeg ikke har fargeprinter. Forsøkte nå atter en gang og hele linjen med opplysninger på ønskede person var ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

No har eg teke to uskrifter av sistnemnde tilfelle, både med gul bakgrunn og farge på skrifta - og i utskriftsformat. I båe utskriftene har eg fått med det som står på skjermen. Eg har nytta IE 5.0 og HP DeskJet 400 til denne jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Til E-M Aas. Det problemet kan du truleg løyse ved å gå inn i 'Utskriftformat' under 'Fil' og velje liggjande papirretning (ikkje ståande).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara  Lose

Det som mangler i utskriftene mine er alltid patronymer. Det kan ikke vaere en tilfeldighet, ikke sant? (Jer velger bare den liggende papirretningen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette er eigentleg ikkje vårt problem. Når ei side er kome fram til maskinen din, er det ei sak mellom nettlesaren din og skrivaren din at denne kjem rett fram på skrivaren. Og utskriftsformatet har ingen spesialitetar; einast er at ein del er skrive ut med utheva skrift (bold).At patronym skulle forsvinna er vanskeleg å forstå. Men utskrifta er plassert inn i ein tabell, og det kan henda at nettlesaren har problem med å få plassert alt inn på sida og at han difor gjer noko snålt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Det hender bare med 'Doede i Bergen 1912-1972' som er en veldig smal tabell. Skriften under 'foerenamn' er somme tider ikke fulltallig. (Anders Elias Christ: Alt er mad; Johannes Martinussen: 'Martinussen' mangler). Jeg finner meg i at jeg maa kontrollerer alle disse utskriftene med blyant i handen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hvis det her er øyeblikksbildet som skal skrives ut, går det vel an å trykke på Prt SC øverst på tastaturet og lime det inn i f eks power point, og forstørre det der.Bare ett forslag. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest else-marie aas

Hei Terje. Jeg forsøker alle forslagene etterhvert og vil du tro at min print scn fungere ikke. Jeg har aldri brukt den men regner med at det ikke er noe hokus pokus her. Jeg forstå ikke dette. Det er kun her at 'hevet skrift' ikke printes ut. Skriveren HP LaserJet 5L fungerer ypperlig på alt annet.Takk for all hjelp fra alle. Det ser ut som jeg må leve med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Gå inn i 'fil' og så 'Skriv ut'. Sjå på det opsettet der. Kan hende du må endre litt på det for å få dette til å funke. Likeeins bør du der gå inn oppe til høgre og velje 'Skriv ut farge i gråtoner'. Får du det ikkje til å funke etter slike endringar, veit eg ikkje anna enn at det er feil i drivaren for skrivaren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.