Gå til innhold
Arkivverket

[#8075] DA nummer


Gjest Else-Marie Aas
 Del

Recommended Posts

Gjest Else-Marie Aas

I DA-registeret så er det mange nummere som kommer inn i bilde. Hvor kan jeg slå opp for å finne ut om disse numrene kan hjelpemeg videre i min forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hva slags nummer er det du sikter til? Det begynner å bli uhorvelig mange databaser på DA og der er 'digg' bra! Laila (gjenganger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else-Marie Aas

Emigrasjonslisten indikerer 1ste nummer med 150114. DA nummer? Like etter så er nr. 1867 Nesten tilslutt kommer nummer BEMERK 1930.Du som er gjenganger: Denne person dro til SA med Montebello Linjen i 1903. Vet du hvordan jeg kan finne den linjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen! Sånn jeg har forstått disse nr. så er det aller føste løpenr. på posten i databasen (totalt). Det neste nr. begynner på 1 for hvert år. (Altså at din person var reg.nr. 1867 det året.).Montebello var en båt, du kan lese mer om den her: Montebello denne båten gikk bare til Hull.Hva het mannen din da? (fant en nr. 01867 i 1903, men han hadde løpenr.140130) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest else-marie aas

HEI LAILA Em.list April 1903 - S.Africa. Marie Aas - b.1872 in Eidsvoll, Norway. (Her birthname was Berte Marie Olsdatter). She got married Apelgren – Applegren. On an emigration list for 1867-1930 she was indicated with the following numbers – 4519 – 1317. Løpenummer 150114. Takk for opplysninger om båten. Alt hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Tallet i merknad-feltet har jeg ikke peiling på. Det er jo mange som har slikt tall i merk.feltet. Kanskje et ref.nr. til et eller annet pass eller noe? hmmmmm. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tiller

Hei Else Dette har ingenting med nummere å gjöre, men jeg har endel Apelgren opprinnelig fra Sverige, senere Lödingen i Nord-Norge i min file, vet du hvor din Apelgren kom fra? Det er emigrasjon til America i familien som spenner fra 1852 til over 1900. Jan Tiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest else-marie aas

Att. Appelgren. Jeg vet ingenting om denne familien enda men arbeider med saken. Kontakt meg om en måneds tid på e-ma-aas@online.no Da har jeg kanskje flere opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.