Gå til innhold
Arkivverket

[#8079] TIPPOLDEFORELDRE


Gjest LINDA GJESDAL
 Del

Recommended Posts

Gjest LINDA GJESDAL

HEI JEG HÅPER NOEN KAN HJELPE MEG, JEG LETER ETTER MINE TIPPOLDE FORELDRE. MIN OLDEMOR HETER ØIVINE CHARLOTTE JOHANNESEN OG ER FØDT I 1896. MIN OLDEFAR HETER HAGBERT SIGURD MARTINIUS PETTERSEN OG ER FØDT I 1889. JEG FINNER DEM I FOLKETELLINGEN FOR 1900 I TROMSØ, MEN KLARER IKKE Å FINNE UT HVA FORELDRENE DERES HETER. KAN NOEN HJELPE MEG? HÅPER PÅ SVAR. PÅ FORHÅND TAKK. HILSEN LINDA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne ørvig

Når du får opp navnene deres i 1900-tellingen klikker du på det blå tallet som står i rubrikken ved siden av navnene deres. For Hagbert klikker du på nr.7042, for Øivine på nr.7189. Da kommer familiene til de to opp, og navnene deres er merket ut slik at du finner riktig familie. Hvis jeg har truffet riktig er Hagberts far: Hemming Pettersen - husfar - fisker og arbeider, født i 1844. Hagberts mor er Anna M. Sørensen - husmor, født 1857. Øvines far: Lars Andreas Karesiussen - husfar og fisker, født 1847. Mor: Karen Jendine Karesiussen - husmor, født 1853. Lykke til! Hilsen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Hallo Linda, bestefar til Øvine Charlotte ; Karesius Kristensen døpt 31 desember 1800 i Lenvik kirke , Løklines , Troms.Han bodde i Synnevjorden, Tromsøsundet og han var gift med Anne Marie Jeramiasdatter f ca 1808 . De hadde i alle fall 11 barn . Jeg har litt videre bakover også dersom det skulle være ønskelig .tovt-eik@online.noHilsen Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.