Gå til innhold
Arkivverket

[#8087] Spydeberg


Gjest Rune Hårstadsveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Hårstadsveen

Søker opplysninger om Maria Berg, gift 13. juni 1770 i Spydeberg med bakermester Wilhelm Nikolai Buch i Christiania.Er takknemlig for alle opplysninger!M.v.h. Rune Hårstadsveen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert Chr. Skogly

Kirkeboken lyder (folio 37v): 'd 13 Jun: Copuleret i Huset Bager fra Christiania Vilhelm Buch og Maria Berg. Sponsores Lieutenant Schultz og Johan Qvist' Jeg har reg. Maria Matthisdtr. Berg konfirmert 29.4.1753, 18 år gammel. Maria var nok datter av den Matthias Berg som også ihvertfall hadde barnene Jon (konfirmert 1.10.1758, 18 år gl.), Andrina Vesborg (el. Næsborg)(f. 21.10.1742, dpt. 2.12.1742) og Peter Boysen (f. 24.2.1754). Andrina ble konfirmert 29.9.1760, 17 år gl. En Nicolay Buch (lensmann?) ble begravet i sognet 21.2.1742, 47 år gl. Jeg får dessverre ikke sjekket de eldre kirkebokinnføringene nå (pga. dårlig tid og problemet med å tyde prestens utrolige kråketegn), men jeg skal komme tilbake til dette. Se kirkebokregistreringer fra Spydeberg på www.heimr.netMvh. RC (rc@heimr.net)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Tusen takk for hjelpa! Greit å få den eksakte kirkebokinnførsel. Mulig at 'min' Maria Berg er den Maria Mathis/Mathiasdatter Berg som du har registrert konf. i Spydeberg - eneste jeg reagerte på var at hun da ville være relativt godt voksen når hun giftet seg!Kjenner du noe til hvem 'forloverne' er, og deres slektsbakgrunn (Schultz og Qvist)?Jeg var inne på www.heimr.net, og det ser ut til å være et godt registreringsarbeid som er gjort der! Mange (sikkert også jeg) vil sikkert få glede av sidene!Er veldig spent på om du (eller andre) finner noe mer...Takknemlige hilsener fra Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Rune Hårstadsveen

Prøver igjen om noen har vært borti noen Berg i Spydeberg (eller annetsted) gift inn i Buch-familien.M.v.h. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.