Gå til innhold
Arkivverket

[#8095] Garden Vaxstaule, Hamre?


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

I forbindelse med et giftemål i Hamre 28.6.1807 har jeg kommet over gården Vaxstaule. Jeg har ikke klart å finne ut hvilken gard dette er.Personen det gjelder er en Ole Andersen som gifter seg med Kari Joensdtr. Hilland.Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Ølstad

Hei Heidi, Gården Wagtskiold i Sæbø i Manger har svært mange forskjellige skrivemåter. Hvis du søker på 1801-tellingen for Manger, vil du finne en 20 år gammel Ole Andersen på gården Wax Tiold. Kanskje det er han ? For Manger finnes mye kirkebok-data på DA; meget bra arkiv. (Jeg har selv aner fra denne gården) Mvh Per Ølstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Kopperdal

I privatarkivet til R. Sæbø (på Statsarkivet i Bergen) fann eg at Ole Andersen Vågstøl som vart gift med Kari Joensdtr Hilland var son av Anders Pettersen og Marta Olsdtr Vågstøl. Ole vart døypt 13. februar 1781.Garden Vågstøl i Sæbø i Manger vert også kalla Vaktskjold og Vågstaule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.