Gå til innhold
Arkivverket

[#8096] Linkefeil!!


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg får opp denne når jeg søker i Kirkebøkene for S. og Fj.:  'Kjelde side Kjønn Sokn Fødd dag Fødd mnd Fødd aar Fødd doypt Dåp dag Dåp mnd Dåp aar Førenamn Etternamn Ekte/uekte Far førenamn Far etternamn Far bustad Far yrke Far gift/ugift Far fødd Mor førenamn Mor etternamn Mor bustad Mor gift/ugift Mor famstilling Mor fødd Merknad kjelde 137 38 m   8 2 1898   10 4 1898 Peder Malvin Isaks. e Isak Martinuss. Førde Gaardmandssøn g 1869 Karianne Andersd. Førde g H. 1874 458 64 m   10 5 1878   23 6 1878 Peder Mathias Andreass. e Andreas Rasmuss. Førde Gdbr. g 1828 Oleanne Andersd. Førde g   1842 Feil i digitalpensjonatet/sognfjord/sogndaap ReadString 34 4556'. Hva er galt? Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det er noen problemer med kirkebok-databasene fra Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane. Vi er klar over dette og har tatt kontakt med fylkesarkivet for å få dem til å sende oss nye datafiler. Vi venter fortsatt på svar/filer. Inntil da er det bare enkelte søk som virker i databasene, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for svaret. Jeg har vært innom de fleste av kirkebøkene, men det var først i dag at jeg fikk opp denne meldingen to ganger. Er det oppstått akkurat i dag? Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg ser du var innom i høst med samme feilmelding i døpte i S&F, men det ble aldri noen avklaring på problemet (tema #647). Vi trodde da at databasene fungerte, men vi har for en tid tilbake oppdaget at feilen ligger i dataene. En vil bare få feil på enkelte søk, det er derfor det har tatt tid å oppdage feilen. Men som Jan svarer her, og som han også svarte i høst: hvis du spesifiserer hva du leter etter, blir det lettere for oss å se hvor feilen ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Først til Jan: Jeg søker i bl..a.: 'Baptisms in Sogn og Fjordane 1669-1895. [602414/546]' Da får jeg denne meldingen: 'Feil i digitalpensjonatet/sognfjord/sogndaap ReadString 34 4188'. Personen jeg søker er Peder Olsen på enten Storelia, Førde, Sogn og Fjordane eller i Andalen, Sogn og Fjordane. Jeg er ute etter hans fødselsdato og hvem foreldrene var. Han ble gift i 1844 med Marte Larsdatter.Til Anette: Ja, det stemmer, men jeg ville ikke mase på dere fordi jeg regner med at dere har hendene fulle, så derfor gjorde ikke jeg noe mer med problemet. Nå har det imidlertid fungert bra til nå, men så dukker det opp idag! Jeg håper at dere finner ut av det. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Alt synest å fungera slik det skal. Eg finn ei mengd Peder Olsen, men ingen som bur der du vil. Men systemet fungerer slik det skal, så vidt eg kan sjå.Eg var elles upresis i det førrre innlegget mitt: Om eg skal finna den feilen du er utsett for må du fortelja meg nøyaktig kva du gjer; kva felt du søkjer etter kva på kva måte i den rekkefølgja du gjer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Nå prøvde jeg igjen. Jeg gikk inn på døpte i Sogn o. Fj., valgte Far bustad, børjar på, valgte børjar på Førde, valgte børjar på Ped, fikk 5 valg og valgte alle. Menn da kom meldingen og bare 3 viste i ruta. Er dette til hjelp? mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henry Neverdal

Var innom Digitalarkivet og fann ei interessant etterlysing tidlegare. Fekk blod på tann og kikka på andre innlegg.Veit ikkje om Birger var interessert i oppl. om Peder Olsen eller om at berre var eit eksempel.I alle fall viser bygdeboka for Naustdal kommune i Sunnfjord at Per Olsen, f. 1820, gift 1844 med Marta, har foreldre Ola Kornelius Andersson f. 1790 i Andalen og Anna Olina Knutsdotter, f. 1786 i Steindalen.Andalen og Storelid er nabogardar i Naustdal. Ref. Kjell Storelid - OL-deltakar i skøyter.helsing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Henry. Hjertelig takk skla du ha for denne opplysningen. Jo, det var nok han jeg var ute etter. Jeg hadde fødselsåret men ingen dato for hans fødsel. Der opereres med fleire datoer på han. Han ble gift med søster til min oldefar. Jeg tenkte ikke på Naustdal i det helle tatt. Takk for hjelpen! mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg fulgte Birgers oppskrift og fikk samme feilen.Det ser ut for at det er et kontrolltegn i Merknadsfeltet som setter all skrift til bakgrunnsfargen. Det skjer det samme dersom # 458 velges for fremvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.