Gå til innhold
Arkivverket

[#8097] Porkka???


Gjest Inger Carlson
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Carlson

Hei forskere i Hedemark. For en tid siden fikk jeg et ymt om at det er en diskusjon igang ang. Porkkanavnet. Min første Porkka er Kari Olsdatter f.1711, g.m Anders Henriksen 15.07.1731. Hette hun Porkka eller Soikkonen. Hva med Valkoinen? Er det rett? Hilsen Inger C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei Inger.Jeg har også Porkka i slekta.Jeg tilater meg og kopiere det Solfrid V. Ormøy, Dal i Eidsvoll,skrev i mitt innlegg i fjor. Hilsen Bjørn Pettersen Johan er min 9 tippoldefar. Jeg har ganske mye opplysninger om Johan, forfedre og etterkommere. Send meg en mail så skal du få det du trenger av opplysninger som jeg har. Mail: solfrid@vestaberg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Inger Carlson og andre som har Johan Pedersen Fagernes i sine aner. Johan Pedersen på Fagernes er blitt tillagt slektsnavnet Porkka. Dette beror trolig på en feiltolkning av noe i Carl Axel Gottlunds dagbok vedr.Varaldskogen og Øieren i Brandval. Johans etterkommere på Fagernes har undertegnet ei fullmaktsliste av mars 1822 med slektsnavnet SOKKAINEN. Dette finner vi også igjen i den nevnet dagboka til C.A.Gottlund. Det er i de siste par år samlet litt dokumentasjon, bl.annet fra finske arkiv vedr. denne saken. Vennlig hilsen Finn Sollien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.