Gå til innhold
Arkivverket

[#8108] Jens Torgersen Linnerud, på Modum


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Jeg leiter etter Jens Torgersen, Linnerud på folketellinga i 1801 over hele Buskerud men finner ham ikke.Hvor er han blitt av? Han er født i 1774. I 1816 er han igjen på Modum. Da er han indstævnet 'til doms lidelse for sitt skammelige fylderi' og det på en Søndag tilogmed.Han møter opp i retten der. Lå han død drukken på skauen under folketellingen i 1801? Er det noen som kan hjelpe meg å finne Jens? På forhånd takk.Hilsen Jorunn Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Til Erling Diesen.Nei, jeg viste ikke at Jens Torgersen var omtalt i Modums bøkene. Nå skal jeg reise ned til bibloteket med en gang. Mange takk for opplysningen Erling. Er du i slekt med folk på Disen gård i Modum? Jeg er i slekt med Jens Trulsen 1712-1773. Han eide deler av Disen og Øren gård i modum.Vennlig hilsen Jorunn Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Diesen

Jeg har ikke funnet ut om jeg er i slekt med Jens Trulsen, men han var fadder da min tipptippoldemor Kirsti Hansdatter ble døpt i 1750. Jens Trulsen er for øvrig også omtalt i Modums historie, bd IV s.189. Mvh Erling Diesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Anne Grete Raaen

Hei! Tar opp igjen denne tråden da jeg er på jakt etter foreldre til Malene Jensdatter f. ca 1752? g.m Svend Helgesen 14.07.1776? i Heggen Kirke. Noen som har opplysninger om disse? Evt vet om dette er rette far? Ifølge Family IGI Search skal Jens Trulsens hustrus navn ha være Ane Andersdatter, opphavet her er også av interesse da dette er evt rette aner. Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Det er skifte på Øren etter Jens Trulsen 19/6 1773.(Eiker,Modum og Sigdal skifteprotokoll 15a side 128)Enken heter Anne Arnesdatter. Det er 6 barn:1.Arne Jensen, myndig2.Truls Jensen, 18 år3.Annichen Jensd. g.m. Torger Andersen Linnerud4.Ingeborg Jensd. g.m. Nils Gulbrandsen Hoele5.Christine Jensd., 21 år6.Mallene Jensd., 20 årVerge avdødes bror Christen Trulsen Ruud.Familien omtales i Modums historie bind IV side 189 og 221.Iflg. samme Modums historie er Anne datter av klokkeren Arne Christensen. Se i samme bind IV side 152 under klokkergården, Hval nordre.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Grete Raaen

Hei:-).. Tusen takk for avskrift fra skiftet og bok henvisningene, skal låne meg bøkene og kikke der. Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.