Gå til innhold
Arkivverket

[#8110] Peder Didrichsen 1654-1689 Lunde i Jølster


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Peder dør i 1689 og etterlater seg i alle fall to sønner , Baar f.1677 og Peder f.1689 .Er der noen som har kjennskap tril hvem denne Peder Didrichsen Lunde var gift med ?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Nei, men om du ikkje har funne det ut, trur eg foreldra til Peder var Didrik og Kari Lunde. Du finn dei i dagboka til han Nedrebø på SAB si avskriftside. Peder vart der omtala som ein ung og stillfaren kar då han døydde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Herstad

I mine slektsnotater er Bård og Peder sønnesønnene til Per Didrikson Lunde .Min 4xtippoldefar var ;Peder Pederson ' Dvergsdal / Veiteberg (5)-Torestova ', født LUNDE( 1687 -1751 )gift 1x med;Gardenke Kristi Sjursdtr. på Veiteberg (5)Hun døde i 1734 - barnløs.Peder giftet seg så i 1735 med Aagate Eriksdtr. Klakegg , født 1713 - døde blind 90 år gammel i 1803.Tilbake til Peder Pederson Lunde´s forfedre ;Peder Pederson Lunde , født 1652 (ukjent kone)sønn av ;Peder Derikson Lunde, død 28.4.1689 ,( også ukjent kone ) som var sønn av ;Derik Jacobson Lunde født ca. 1614 - død 16.12.1692 gift med ; Kari..........?...som døde 21.4.1689, Deriks´ far var ;Jacob Fransson Lunde , født 1565 og døde 14.11.1655- 90 år gammel. Jeg vet heller ikke vet disse Lunde mannfolka var gift med. Håper disse notene kan hjelpe deg på vei. Jørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.