Gå til innhold
Arkivverket

[#8115] Slekten Hernæs fra Sander


Gjest Morten Hernæs
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Hernæs

Jeg søker opplysninger om slekten til Ole Peter Hernæs fra Sander. Jeg har opplysninger fra Ole Peter Hernæs hadde flyttet til Oslo i 1909,men alt før der har jeg ikke hatt mulighet til å finne. Er det noen som kan hjelpe meg med disse opplysningene,så er jeg evig takknemlig. Mvh. Morten Hernæs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Vet du noe om når karen ble født? Det er flere Ole Hernæs i Oslo i 1900-tellingen, blant annet far og sønn i Smedegaden 45, faren var mursvend f. 1864, sønnen f. 1888.Du finner også en Ole Hernæs i Bergen f. 1868 i Ytre Holmedal.Og Ole Petersen på Hernes i Stjørdal f. 1866.Så det er jo noen å velge i, men disse er jo så åpenbare at du sikkert har vært innom dem...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje bjørndahl

Hei Morten! Jeg har et par Ole Peter som kan være aktuelle for deg. Det var en Ole Peter Engebretsen f. 19/8 1869 og døpt i Strøm kirke 21/11 1869. Hans foreldre var Gardbruker Engebret Pedersen Fresvollmoen og hustru Martea Olsdatter. Ole Peter f. 1869 giftet seg i Strøm kirke 25/5 1888 med Jørgine Johannesdatter f. 16/2 1867 på Hernæs. Ole Peter f. 1869 var jernbaneportner med adresse Sander i 1888. Jørgine`s foreldre var Inderst Andreas Johannesen Hernæs og hustru Sophie Olsdatter.Engebret Pedersen hadde også en datter Anette Emilie Engebretsdatter f. 1861 på Fresvollmoen, Hun var gift med Jernbaneportner Gustav Adolf Andreassen f. 1870. Dette paret hadde også en sønn Ole Peter f. 24/1 1902 på Sander og døpt i Strøm kirke 31/3 1902. Håper at det er en av disse du ønsker opplysninger om. M.v.h. Terje B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Hallo Morten.Hvor ligger Sander? Jeg la følgende innlegg ut på onlines nyhetsgruppe i går: 'Kjenner noen til slektninger i Norge til:Aase Hernes født 1865. Hun var oppsynskvinne ved Mangelsgaarden, i Oslo i 1900.Broren var bakermester Knut Hernes f. 1862 eller 1872. Bodde i Motzfeltsgate 25, Oslo, sammen med kona Jørgine Hernes born 1877 in Waage. Han skal ha eid et stort bakeri. Kjenner noen til bakeriet?Knuts søster, Bertha Hernes født 1880 jobbet som butikkjomfru i Oslo.En sønn, Henrik Knutsen Hernes født April 21 1900 in Oslo er nevnt i folketellingen 1900..Det er også nevnt en Olivia Hernes, født 1864 i Odalen, muligens Knuts søster.Alle ovvenevnte personer var født i Odalen, men jeg finner ingen i folketellingene som er de eneste tilgjengelige kilder på nettet.Kjenner noen til slektninger i Norge til disse menneskene? Det skal finnes en Bjørg Hernes og en ikke ikjent politiker med samme etternavn, men det er ikke bare å slå opp i telefonkatalogen for å finne disse :=)En fjern slektning i USA er barnebarn til ovennevnte Ase Hernes, gift i USA med Rasmus Gudahl. Send meg gjerne meldinger privat hvis navn og adresser til nålevende personer ikke bør legges ut i nyhetsgruppen'.Er dette personer som har forbindelse med de du etterlyser?Mvh. Tor Kvien mailto:tkvien@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.