Gå til innhold
Arkivverket

[#8131] Bygdebøker - Mosjøen


Gjest Tordis Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Jeg lurer på om noen hvet om det går an å få tak i bøker med gårds- og slektshistorie fra Mosjøen og Vefsen. Jeg har sett på Riksarkivet, men der er det kun bygdebøker med generell historie. Hvis noen hvet om slike bøker så vil jeg gjerne ha navn på forfatter og bøkene slik at jeg kan bestille dem på biblioteket. Forsøker å finne mere opplysninger om Karen Kristiansdtr. f. ca. 1819 i Vefsen og hennes mann Ole Julien f. ca. 1813 i Nordre Tr.hjems amt. De bodde på gården Vardefjeld (gårdsnr. 142H) i Vefsen. Prøver å finne ut hvem som var deres foreldre etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Bygdebøker for Vefsn er under arbeid. Bygdebokkontoret har gitt ut gardshistorie for Grane og Hattfjelldal kommuner (sørdelen av gamle Vefsn), binda for det som no er Vefsn kommune kjem nok ikkje ut for om nokre år. Om du ikkje får respons på etterlysinga di her, kan du prøve http://www.vefsnslekt.org/ . mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.