Gå til innhold
Arkivverket

[#8154] försvunnen mormorsfar


Gjest Maria Östberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Maria Östberg

Hej!Jag lade in följande meddelande pâ Rötters hemsida:Jag söker min riktige mormorsfar Axel Wilhelm Theonant Henriksson, född 27-7-1894 i Frösö fs Jämtland, Sverige. Min mormor föds april 1923 i Grava (modern bosatt Sunne)Värmland, vid en mânads âlder adopteras hon bort. Men i juni 1923 anges Axel som försvunnen frân Sunne! Han hade till och med anmälts hos polisen som försvunnen 1924 och 1925, det hade även stâtt en artikel i tidningen. Jag har kollat upp Sveriges dödbok mm och han verkar antingen ha avlidit före 1944, eller sâ har han emigrerat till t ex Norge! (Han har inte emigrerat till emigrerat till USA (förutom ifall han emigrerade under ett annat namn??))Finns nâgon som har en idé om hur jag skulle kunna försöka hitta honom i Norge??? Känner nâgon till nâgonting om honom? Jag vet att det är ett ganska hopplöst fall, men det skulle vara mycket intressant att veta vad det blev av honom.Tacksam för all hjälp! MVH Maria Östberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.