Gå til innhold
Arkivverket

[#8155] Gjert Josephsen, matros i Bergen


Gjest Rune Hårstadsveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Hårstadsveen

Når jeg først er inne på min samboers Bergens-aner (jfr. spørsmål nr. 8153):Kjenner noen til matros Gjert Josephsen, d. 1739 og hans hustru Birte Torsdatter. De fikk en datter i 1721: Gjertrud Catharina Berg, som ble gift med kusk, høker, toll- og konsumsjonsbetjent i Bergen Rasmus Jensen Høstmark.Er takknemlig for alle opplysninger!M.v.h. Rune Hårstadsveen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I flg. krk.bøker for Bergen i Da ble datteren gift 21/11 1742 DK med Rasmus Jensen Høstmarch. Finner ikke foreldrenes ekteskap, dødsfall eller datterens fødsel i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Iflg. boka 'Familien Høstmark' ble Gjertrud Catharina døpt i Nykirken 19.9.1721. Hennes mor, Birte Torsdatter, 'Giert Josephsens Matros Enche' lever ennå i 1743 (Kop- og formueskat), 'spinder for folch'.Gjert Josephsen skulle forøvrig være død i august 1739 - jeg går ut fra i Bergen.Gir dette nye pekepinner for noen?M.v.h. Rune (med fortsatt håp om hjelp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei du finner Gerdt Josepssøn gift med Berthe Trulsdtr den 6 oktober 1720 i K.KDet stemmer oxo at Giertrud Cathrine ble døpt 19.09.1721 i N.KKan ikke finne at de døper flere barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.