Gå til innhold
Arkivverket

[#8163] Skifte i Bergen nok en gang


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Takk til Y. Nedrebø for greit svar vedr. Jørgen Clementsen. Siden det dessverre ikke finnes noe skifte etter ham, håper jeg det går an å spørre om det kanskje finnes skifte etter noen av hans 3 hustruer? De het 1. Synneve Olsdatter, død 1782, gravlagt 11.09., 2. Marthe Nilsdatter, død (eller gravlagt?) 06.11.1803 med adresse 1-138 i Bergen, og 3. Marthe Margrethe Nilsdatter, som Jørgen giftet seg med i NK 08.02.1807. Jeg har dessverre ikke hennes dødsår. Om noe skifte finnes, er jeg primært interessert i hvem som er oppført som arvinger.MVH Hans Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Da jeg dessverre ikke har fått noen reaksjon på denne forespørselen, tillater jeg meg å bringe den opp på toppen av lista igjen, i håp om at man kan ha oversett den. (Vennligst ikke oppfatt dette som klage eller kritikk! Jeg hører til de mange som er svært takknemlige for den hjelp man som regel får i dette forum!).MVH Hans Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Håper det er greit at jeg slenger meg på med en skifteregisterforespørsel: Jeg lurer på om det går an å få ut en oversikt over alle som het Østen som det finnes skifter etter mellom 1750 og 1800 i de dataregistrerte skifteregistrene for Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Svar til første innlegg: Synneve Olsdatter Clemmetsen: skifteakt 111/1783 De andre to finner jeg ikke i registeret. Svar til siste innlegg, personer med navn Østen i skiftene i Bergen 1716-1826: Olsen Østen 1 1716-1727, FOL.2 Olsen Østen 2 1731-1737, FOL. 445B Cristophersen Østen 3 1737-1748, FOL. 338 Knudsen Østen 3 1737-1748, FOL.548 Østensen Østen ing.reg. 3 1737-1748, FOL. 83B Olsen Østen 4 1748-1762, FOL.104 Thorsen Østen skifteakt 64/1796 Nielsen Østen og hustru 7 1796-1826, FOL. 133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Tusen takk for svar! Jeg vet ikke om dette er rette forum for bestillinger, men om det går skulle jeg gjerne ha bestilt kopier av de tre siste skiftene, altså skiftene etter følgende:Olsen Østen 4 1748-1762, FOL.104Thorsen Østen skifteakt 64/1796Nielsen Østen og hustru 7 1796-1826, FOL. 133Skiftene og regning kan sendes til: Per Helge Seglsten Colletsgate 60F 0456 OsloPS Etter et datakrasj har exel-fila med registreringsskjemaet for Bergens kommunikasjonsprotokoller, som dere sendte meg for en tid tilbake, blitt slettet. Kan dere maile meg et nytt skjema til mailadressen i innleggsskjemaet? DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Tusen takk til Yngve Nedrebø for opplysningen om at det finnes et skifte etter Synneve Olsdatter Clemmetsen, skifteakt 111/1783. Da mangler jeg bare navnet på arvingene hennes!Om det går an å bestille kopi av dette skiftet i dette forum, så gjør jeg herved det. Send i så fall kopi og regning til Hans Mathisen, Raskenlundv. 21, 3928 Porsgrunn. Alternativt ber jeg om å få oppgitt hvem som er oppført som arvinger etter denne Synneve, og sender eventuelt skriftlig bestilling av kopi senere..Med takknemlig hilsen, Hans Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skifte i Bergen etter Synneve Olsdatter 21. juni 1783. Enkemann Jørgen Clemmetsen, datter Martha, 8 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.