Gå til innhold
Arkivverket

[#8168] Agrim Lasseson Hillestad


Gjest Inger-Lise Sjøstrøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Sjøstrøm

Agrim Lasseson, Hillestad ble født i 1829 i Lærdal i Sogn og Fjordane. Han var gift med Ragnilde Iverdatter, datter til Ivar Kristenson Kyrkjeteigen. Jeg er på jakt etter hans foreldre, hittil uten å lykkes. Faren heter vel antagelig Lasse, og var fra gården Hillestad i Borgund, Lærdal. Er takknemlig for alle tips som kan hjelpe til å finne min tipp-tipp oldefar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har sett i krk.bok for Lærdal, og det finnes ingen Agrim Lasseson e.l. f. 1827-1832. Det finnes bygdebok for Lærdal Borgund, og i 1700 fantes det flere Agrim og Lasse på Hillestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hagen

Agrim Lasseson Hillestad, (1823-1862) han er nemnt som tredje barn i ein barneflokk på fire. Dette var på Hillestad-strondi, husmannsplassen Steingjerdet, Borgund. Lærdal BB bind 1, side 262. Han var son av Lasse Hansson Steingjerdet (1792- ) og Mari Olsdtr. Tåkelheim ”Eråker” (1793-1873)Det ser ut som om Lasse kom or Raa og Mari or Eråker.Agrim er nemnt at han for til Brattegjerdet på Lærdalsøyri, i tilfelle så er han å finna der i BB bind 4. Elles er han nemnt gift 1855 med Ragnhild Ivarsdtr. ”Lærdalsøyri” (1819- ). Mvh Terje Hagen, Årdalstangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.