Gå til innhold
Arkivverket

[#8190] Berthe Hansdtr Rygh, Gloppen (?)


Gjest Bjørn Helge Johannesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Helge Johannesen

Jakob Rasmussen Strand fra Breim/Gloppen gifter seg 22/4 1799 i Gloppen med pigen Berthe Hansdatter Rygh, født ca. 1771 (ifølge 1801 tellingen, da de bor i Gloppen).Finner ikke hennes foreldre i Gloppen. Er gården Rygh fra et annet sted? Takknemlig for opplysninger om hennes foreldre. Hilsen Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Ho er dotter til Hans Erikson Rygg og Eli Absalonsdtr. f. Vereide, og er f.1772 i Gloppen. Eg har nokre generasjonar bakover, dersom du er interessert, for både henne og mannen Jakob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Helge Johannesen

Hei Aase! Tusen takk for hjelpen! Jeg er veldig interessert i mer info om anene til Berthe Hansdtr Rygh, og hennes mann Jakob. Har noen generasjoner bakover på ham fra tidligere også, men det er alltid greit å kunne dobbeltsjekke. Send dem gjerne til bjohejo@online.no. Takk igjen! BjHJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Aneliste er avsendt. Store deler er 'rått og rote', dvs ikkje sjekka mot originalkjelde av meg (eg arva mykje etter ein grandonkel), så du får ta nødvendige forbehold.Eg har late anelista starte med ein ukjend, fordi eg ikkje har den vidare historia til Jakob og Berte/Brite, så som 'betaling' vil eg gjerne vite kvar det vart av dei, og kva born dei hadde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Hadeler-Jacobsen

Hei Bjørn og ÅseMin ane Dorthe Ericksdatr. Rygg f. ca. 1665 død 1704 g.med Christen Didrichsen Wittrup, datter Maren Christensdtr. Wittrup f.17/8-1702. er dette samme grenen som dere har ? Er veldig glad for videre opplysninger. Eva Hadeler-Jacobsen e-mail evahj@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Begge deler er br.nr.1 på Rygg, ja. Eg sender deg dei anane eg har på Maren, på same 'betalings'vilkår som Bjørn fekk! Eg sender også med ei 'bruksanvisning' for anelista; lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.