Gå til innhold
Arkivverket

[#8196] Hans Reiersen Florvåg Askøy, søker foreldre


Gjest Sylvi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen

Hans Reiersen/Rejersen, 80 år i 1801 e.m., Florvåg. Kone var Kari Nielsdtr. Døde 14.09.1806, 85 år Kleppe.3 barn n. i Askøy f./dpt.: Agaathe 7.6.1761, Niels 14.4.1766, Gunvorre 26.7.1767Er det noen som kan gi mer opplysninger om Hans Reiersen og Kari Nielsdtr. ?Takknemlig for hjelp.mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Sylvi Hagen

Jeg trekker frem et gammelt innlegg her og håper at noen kanskje vet noe om foreldre til Hans Reiersen Florvåg / Kleppe.I mine søk har jeg kommet over:1) Hans f. 1724, sønn av Reinert Hansen (1677-1766), side 541 i Hamrebok b. II, Tveiten.2) Reinard Hansøn enkemann g. i Haus 13.10.1743 m. enke Aagote Johannisdtr.Jeg vet ikke om noe av dette kan lede meg på riktig spor.Takknemlig for svar. mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Siri Ravnanger

Vet ikke hvor aktuell denne tråden er nå, men jeg var på leit etter noe helt annet, og kom over et pikebarn Ingeborg født i 1759 i Florvog med mor Kari Nielsdatter og far Niels Larsen. Kan være den Ingeborg som får et barn utenom ekteskap ca 1782. På florvaag 1801 ser jeg at en gutt er hos sin 'morfar' Hans Reiersen - kan han være dette barnet? Jeg finner nemlig ingen som passer hos Agaathe. Kan presten ha surret ved innførsel av dåpen, eller kom Hans R til florvaag mellom 1759 og (høsten)1760? Ser at teorien om at han kom fra Agdestein (Stord) har vært luftet, men den Hans R giftet seg to ganger i Bergen - en gang før og en etter - så jeg tror ikke det er ham. Masse spørsmål og lite struktur her - men kanskje noen andre vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hei. Takk for innlegg 3. Det er en god stund siden jeg søkte etter foreldre til Hans Reiersen, uten at jeg kom i mål. Jeg har fått ny e-post adr. i februar, så jeg fikk ikke melding om innlegget ditt, men fant det fordi jeg nå går gjennom det aktuelle slektsheftet for å evt. søke på nytt etter manglende aner, bl. a. foreldre til Hans Reiersen.Som du sier, det kan jo hende at noen andre har funnet ut av det i løpet av disse årene som er gått? mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.