Gå til innhold
Arkivverket

[#8202] Lystadberget/Sønsterud på Brandval


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Noen flere som forsker i denne slekten? Flesteparten fra slekten bakover var vel husmannsfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Anne Margrethe! Det var flere plasser (slekter i Lystadberget) Hvilken av dem er av din interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei Finn. Jeg vet ærlig talt ikke...men den av min manns aner som bodde der het Erik Olssøn Lystadberget, det var den første jeg har funnet i slekten som bodde der..han døde i 1742. Hans sønn het Peder Erikssøn 1725-1769, hans sønn igjen var Johan Pedersen Sønsterud 1764-1821 g.m. Ragnhild Andersdtr. Brøderud 1768-1841. Deres sønn Anders var far til min manns tippoldemor Christine Andersdt. som kom til Hønefoss på attenhundretallet Mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Anne MarieDet er Borketorpet i Lystadberget du søker og folka der. Send meg din E.mailadr. så skal jeg svare deg direkte. Det er også andre som har denne Hønefosslinja. Har det noe med et hotell på Hønefoss?Vennlig Hilsen Finn Sollien fisollie@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Heisan :-) Vel...hotell er vel ikke rette ordet, men min manns tippoldemor Christine drev et lite bevertningssted der, mulig hun hadde overnattingsgjester også... Vet at en dame forsket på denne slekten for flere år siden, men har aldri fått rede på hva hun het eller hvem hun er. Sender deg min e-mail adr. Mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Hei Anne M.Jeg er også tilknyttet denne familien. Erik Olsen er min 6 tippoldefar. Jeg har ikke så mye informasjon om hans sønn Peder, men er svært interessert i å få fyllt ut etterslekten hans. Men jeg har en del informasjon om hans slekt og etterslekt som kanskje du kan være interessert i? Finn: hvis du også har noe mer informasjon så hadde det vært fint om du sendte meg en mail også. Vi har vel ikke vært innpå denne siden av min slekt før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Heisan Solfrid. Er interessert i alt jeg kan få av slekt oppl. jeg :-) Send meg en mail du: A-M-G47@netcom.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.