Gå til innhold
Arkivverket

[#8205] Johan Foss


Gjest Turid Fleitscher Skånvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Fleitscher Skånvik

Ønsker opplysninger om murer Johan Foss, bosatt i Nordre Jonsgate 2, Trondheim i 1900. Alt av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm <ofteland

Hallo Turid. Jeg går ut ifra at du fortsatt leter etter opplysninger om John Collando Fleitscher og foreldrene hans. Et langskudd...har du undersøkt noe om John har vært elev ved en eller annen folkeskole i Trondheim? Kan han ha hatt moren sitt etternavn da han var liten? eller kan han ha vokst opp hos morforeldrene sine. Dersom moren døde i forbindelse med fødselen kan han ha blitt oppkaldt etter moren, f.eks. hvis hun har hett Johanna. Dette er bare tanker som du antagelig har vært innom selv...? Hva med konfirmasjon? Hilsen Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Fleitscher Skånvik

Hei Greta. Jeg har fått et tips om at Johan Foss hadde et pleiebarn født 14.2.1902, som het John Foss og som ved senere anledninger har kalt seg Einar John Foss de Fleischer. Han har drevet med litt av hvert i sitt korte liv. Moren skal hete; Marie Othelie Olsen (ugift) og faren Berg. Derfor prøver jeg å få napp med mureren Johan Foss i Nordre Jonsgate Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.