Gå til innhold
Arkivverket

[#8206] Døde i Rugsund sokn i Davik 1889-1947


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Kvien

Jeg ser det har kommet en ny base som vil være til stor hjelp. Jeg registrer imidlertid at alle er ført under Rugsund sokn. Etter min lokalkunnskap hører de fleste i databasen faktisk til Davik sokn. Det kan derfor virke forvirrende når det er brukt Rugsund for samtlige. Davik hovedsokn var inndelt i: Davik sokn, Ålfoten sokn og Rugsund sokn. Til Davik sogn hører Davik kirke og Kjølsdalen kapell; til Ålfoten sokn, Ålfoten kirke, og til Rugsund sokn, Rugsund kirke og Totland kapell.F.eks. er jeg selv født i Davik sokn i følge min dåpsattest.Min bestefar bodde og døde året før min fødsel på samme adresse, men i følge denne basen i Rugsund sokn. Dette skjemmer en ellers flott base.Tor Kvien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi har mottatt databaser med materiale for alle soknene i Davik prestegjeld (soknene Midtgulen, Davik, Ålfoten og Rugsund), og holder på å gjøre det klart for utlegging. Vi vil ventelig få materialet ut i løpet av kommende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Jeg tviler på at Midtgulen har tilhørt Davik sogn, i hvert fall ikke før 1967 (året da gamle Davik kommune ble delt og opphørte å eksistere) :=)), men dette ser jeg fram til. Flott!Tor Kvien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Det med Midtgulen er nok korrekt, og jeg må samtidig beklage at jeg gir feil opplysninger om den nye kommuneinndelingen hvor beslutningen ble tatt høsten 1963 og ikke 1967 som jeg skrev foran. Sånn blir det når en bruker hukommelsen (som kan være skrøpelig enkelte ganger) og ikke faktaopplysninger:=)mvh. Tor Kvien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.