Gå til innhold
Arkivverket

[#8212] Hadsel, Nordland


Gjest Lill-Reidun Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill-Reidun Andersen

Hei. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne Cristen Rasmusen, Huslig, Hadsel, Nordland. Han er født ca 1655. Jeg kjenner ikke til navnet på hans kone. Finnes det bygdebøker fra Hadsel? Hilsen Lill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Robertsen

Hei. i 1701-manntalet for Hadsel finnes det en Christen Rasmussen på gården Huusbye (i dag kalt Husby). Han er oppgitt å være 54 år i 1701 og skal da være født ca. 1647. Han har i 1701 en sønn, Christen Christensen 23 år, som bor hjemme. Hilsen Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill-Reidun Andersen

Hei Frank. Det kan være han. Jeg kjenner bare til en datter, Anichen (lille Anne ) Christensdatter født ca 1687 Hilsen Lill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Håkon Bjugn

Dette er hva jeg har notert: Henriche Giertsdatter og Christen ble gift omkring 1675 - muligens seinere. De bodde i 1678 og 1701 på Husby i Hadsel Gnr. 54. De hadde begge vært gift før, og Henriche hadde ei datter (Giertrue) med en Thor. Det er ikke kjent om Christen hadde barn i første ekteskap -det er ikke usannsynlig at de fire første ungene er fra første ekteskap. De hadde en fostersønn og åtte unger. Skifte etter Henriche Giertsdatter ble holdt 13.07.1746 i Hadsel. Tidsspennet på ungene er stort, og man kan lure på om hun er mor til de første. Dato for fødsel på Henriche og giftemål har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.