Gå til innhold
Arkivverket

[#8229] Vigde i Bergen 1816-1911


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Jeg finner Emerentse Larsdtr Solheim og Anders Mathias Andersen vigd i Bergen 22.2,1896 - dessverre uten opplysninger om foedested og -data. Tydeligvis Emerentse ble foedt eller har bodd paa en gaard med navnet 'Solheim', men det finnes mange slike gaarder i hele vestlandet. Er det noe opplysninger om prestegjelden i den originale vigselsprotokollen?Har jeg rett i at Emerentse er identisk med Doede i Bergen No 72 Emma Olseth d. 3.3.!960?Hvis det er ikke altfor komplisert aa sjekke, kan jeg faa et svar? MvH B. Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Det er de samme jeg finner under:Ft-1900: Mathias og Emma AndersenStemmeretsfortegn for komm. valg i Bergen 19O4: Mathias Andersen Olseth og Emma Olseth.I Ft-1900 har de tre barna: Marie, Jordis og en udoept soen (f.14.11.1900). Jeg venter fortsatt paa svar hva han heter (og kanskje ungere soesken hans). MvH B. Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Andreas Mathias Andersen Olseth var født 1. juni 1869 i Askvoll, og var sønn av Anders Engelsen Olseth, og døde 15.oktober 1954.Emmerentse Larsdatter Solheim var født i Helgheim sokn i Jølster 26. januar 1873, og datter av Lars Steffensen Solheim. Hun døde som Emma Olseth 3. mars 1960, og etterlot seg 2 døtre, 4 sønner, og barna til en sønn som var død før henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Hjertelig takk for svarene! Men er det ulovlig aa faa vite om en av de 4 soenner heter Theodor? (se tema 8013). De er ikke levende personer, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Anders Engelson fra Olset i Askvoll hadde 4 soenner som flyttet til Bergen og hadde store familier der. En av de 4 er oldefaren min. Saa maa jeg ekskludere tre ,hvis navnene til de 7 soennene til Emma Olseth ikke finnes paa den originale doedsdokumenten. Jeg kjenner barna til de andere tre ekteparene til FT 1900 men ikke deretter. Derfor kommer jeg til aa lage et nytt innlegg paa tema 8013 (Doede i Bergen ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.